Vaskonerat mig :)

Vaknade vid midnatt av att jag satte något i halsen. Kanske satt det något i en tand? Jag hostade så jag trodde jag skulle avlida. Tårarna sprutade på mig. Det var hemskt alltså. Men till slut så somnade jag om och jag sov till klockan ringde!!! Så skönt, så skönt. Åt frukost och fixade.

Stefan skjutsade även idag. Full fart på jobbet. Skickade ner en rapport på tryck. Hade fått en offentliggjord, så den såg jag till att göra klar för webben. Skickade även iväg de fysiska exemplaren.

Biblioteket tog jag inte idag utan det gör jag imorgon. Pratat med Kicki, som kom åter idag.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Slog även en signal hem! De skulle komma förbi jobbet och hämta ICA-kortet för det behövdes visst handlas lite.

Så blev ytterligare en rapport klar från tryckeriet. Imorgon får jag se till att skicka iväg den. Jisses hur ska jag hinna allt imorgon? Men det går väl förhoppningsvis.

Åkte med Stefan och Marita hem. Mulet ute och lite snålblåst. In med matlådan. Sedan gick jag till pappa och pratade en stund. Fia kom och vi två åkte till Vårdcentralen för att vaccinera oss mot influensan. Det var kö!!!! Men bara att sitta ner och vänta. Det gick rätt fort ändå. Jag fick stanna kvar i ca 15 minuter efteråt för att se så att jag inte reagerade mot vaccinet. Det gjorde jag inte, tack och lov!

Jo, när jag var barn så fick alla barn gå till Stadshuset och vaccinera sig mot TBC. Där stod vi på rad alla och en efter en som fått sprutan grät så det stod härliga till. Naturligtvis grät jag också! Varje gång vi åkte förbi Stadshuset efter den här händelsen, sade jag: Näe, mamma inte till statthuset och vaskonera mej, näe mamma! Jisses sådan skräck det satte i mig.

Väl hemma gick jag in till pappa igen. Fixade med TV:n åt honom. Sedan in och då duschade jag på direkten. Åt sedan lite. Fia hade gjort en rätt med kycklingfilé, som var himla gott. Det tar jag med till jobbet imorgon.

Kollade därefter på gårdagens och dagens avsnitt av "Hem till gården". Tove kom ca 16.35. Hon ska sova här inatt. Casper sover hos en kompis. Just nu är Fia och Tove iväg och äter kinamat!! Vilken lyx alltså.

Regnet började ca 15.30 och nyss öste det ner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0