Vaknade alldeles för tidigt

Ja, fy alltså, men jag vaknade 4.40 och kunde inte somna om. Försökte verkligen, men när jag hörde tidningen komma ca 5.20 då klev jag upp! Läste tidningen noga och därefter satte jag mig vid datorn. På med TV4Play och så kollade jag torsdagens och fredagens avsnitt av "Hem till gården". Vilken himla tur att detta finns så man kan se när man vill.

Väckte Fia klockan 8 för att hon bad mig göra det igår! Varför visste jag inte. Och inte kom hon upp, så 8.15 gick jag in till henne och frågade varför hon skulle upp! Oj, då! Jag skulle se starten på GP tvåorna, men den missade jag visst. Snacka om att ha fått motorintresset av sin far! Men så intresserad var inte Inge för han sov. Jag duschade och gjorde mig iordning. Ringde pappa och allt var bra!

Inge kom upp och vi åt frukost. Klockan 10.25 gick jag bort till pappa med tidningen. Sedan åkte Fia och jag och hämtade Tove. Därefter skjutsade jag dem till Tornhagsskolan där det var fotbollsträning för småtjejerna. Jag tog ett varv på stan och så åkte jag med travet. Var in till en affär och köpte ett ljus till graven och även en tändare. Sedan till kyrkogården och tände ljuset på mammas grav. Just då var det faktiskt uppehåll, men så fort jag satt mig i bilen igen så började regnet! Tack mamma och Henrik för att jag inte fick regn på mig!

In till pappa och han var faktiskt på väg att sätta sig och kolla på ishockeyn (Ryssland-Sverige). Jag lånade in pappas lergryta. Gjorde en köttfärslimpa, som jag lade i vår lergryta. I pappas lade jag en färsk kyckling. Så in i ugnen i 1½ timme! Vad skönt att få två middagar gjorda på en och samma gång! Pappas lergryta var lite mindre än vår.

Jo, då Sverige vann ishockeyn! Bra va?

Och ute regnar det! Har varit in till pappa och hjälpt honom. Han ringde efter mig och jag har ju närmare till honom än hemtjänsten.

Alltså den här dagen har varit lång, men jag har hunnit med massor.

Fia är på ledarträff och klockan 18 blir det middag för dem. Hon blir hemskjutsad av Måns.

Har tänkt mig att se lite på TV ikväll. Och kanske blir det lite bingo på MMB.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0