Sol och klarblå himmel

Sovit mycket, mycket dåligt inatt! Kan det vara så att när jag somnade framför datorn så sov 3 timmar på 45 minuter??? Blir så irriterad så det är sanslöst.

Gick upp ca 6.25 och gjorde mig iordning. Var ute i tvättstugan klockan 7 och körde igång. Blev datorn under tiden som maskinerna gick.

När jag gick ut nästa gång träffade jag en somalisk granne och hennes lilla dotter ca 1½-2 år. Mamman ville ha hjälp i tvättstugan med bokningen och hon ville tvätta NU. Jag försökte boka, men fick då se att hon bokat från kl. 10. Så jag avbokade den tiden och bokade från NU. Så bad jag henne öppna dörren. Därefter bokade jag även nästa tvättid åt henne. Hon blev så tacksam. Jag lovade att vänta till dess hon återkom. Plockade in min tvätt i tumlaren och så öppnade dörren ut mot gården. Då fick jag se två polisbilar! Naturligtvis så undrar man vad som står på. Den somaliska mamman kom och jag gick. Poliserna kom och de hälsade på mig hehehhehe.. men det var tydligen lugnt, vilket var skönt. In till pappa och fyllde på medicinen. Tog med hans pyamas och gick tillbaka till tvättstugan. Då kom den lilla tjejen och sprang mig till mötes. Fick en så himla go kram av henne. Oh, jisses så söta de är. De gick samtidigt som mig och hon höll mig i handen. Ville helst av allt följa med mig in, men det gick ju inte.

Väckte Tove och Fia när jag kom in. Frukost blev det omkring kl. 9. Inge kom upp också. Diskat och så ut till tvättstugan igen. Allt torrt, vilket var skönt. Frågade pappa om vi skulle gå ut och det ville han, men vi kunde lugna oss lite.

På vägen till vårt hus, kände jag att det blåste, så jag ringde till pappa och sade att vi kunde vänta lite.

Maria kom och hämtade Tove. De skulle till IKEA och handla lite.

Inge pch jag gick ut på en långpromenad. Var även till affären och köpte pasta. Var jätte skönt med en sol från klarblå himmel. Blåste lite på sina ställen.

In till pappa och han avstod från promenad idag. Fixade TV:n åt honom istället. Fotboll för hela slanten.


Fia åkte och träffade en kompis på IKANO-huset. Inge gjort köttfärssås.

Jag har röjt i städskåpet. Blev så arg för varje gång jag öppnade dörrarna så kom ett paket med dammsugarpåsar utfarande. Ut med alla påsar. Och jag säger bara: Jag är nog en liten ekorre. Vad småpåsar jag sparat på. Nu slängde jag dem eftersom de inte går att ha till soppåsar. Påsar som jag har till matlådan har jag massor av, så där rensade jag bara lite. Efter detta så blev det faktist fint igen. Ett städskåp borde ju vara finast i hela huset egentligen *asg*. Men faktum är att hyllorna i städskåpet är på sniskan och mycket fel och brister är det där.

Inge och jag åt middag för vi var hungriga. Förstod att Fia skulle äta ute idag hehehehehe..

Inge lade sig tillrätta på soffan med TV:n på. Rätt som det var så sov han.

Jag pysslat lite vid datorn. Gjort grattiskort och lite annat kul.

Var nyss in till pappa och bytte från Milan-matchen till Malmö-Helsingborg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0