Snöat hela dagen

Vaknade 2.30 och var klarvaken. Ställde mig i vardagsrummet och kikade ut. Då snöade det inte. Lade mig och då började tankarna galoppera! Tänk om pappa blivit yr när han skulle lägga sig och ramlat. Jisses lyer det hos honom när jag går till tvättstugan så blir jag ju livrädd. Så där höll jag på, men till slut så lyckades jag att somna om. Sov till ca 6.40. Gick upp och tittade ut. Som det snöade!!! Gjorde mig iordning och på med gubbistövlar. Till tvättstugan. Laddade två maskiner och så in. Men då var jag blöt om ena strumpan. Insåg att trasiga gummistövlar var inget bra alternativ idag. Så nästa gång blev det mina vinterstövlar. Ingen plogning utan det var att plumsa. Gick in till pappa och hängde upp hans skjorta! Allt bra med honom och han lovade att dricka och äta ordentligt.

Fia kom upp och hon följde med mig nästa vända, som var den sista. In till pappa med hans tvätt. Sedan in med vår.

Därefter tog vi fram frukosten och väckte Inge. Klockan var då 9.55. Och snöfallet fortsatte.

Omkring klockan 11.15 åkte vi till Gamla Linköping. Hade tur och fick en parkeringsplats. Det brukar ju vara kaos, men vädret gjorde nog att många stannade hemma. Eller också var det för att vi åkte tidigare i år. Mysigt var det med snöfallet. Jag skulle köpa ett ljus med en ängel på, men de var slut :( Fick ta ett med julmotiv i stället. Förbannar mig för att jag inte köpte ett i Trädgårdsföreningen förra lördagen.

Träffade på barnbarnen och Thomas. Tove ville följa med oss hem för hon ville inte kolla på Casper när han tränade innebandy. Så vi sade att vi skulle hämta henne efter att vi varit till kyrkogården.

Vi körde till kyrkogården och jag tog med mig ett nytt ljus. När vi kom till mammas grav såg vi inte lyktan! Fia tog bort snö så att den kom fram. Gav henne det nya ljuset, men då  hittade jag inte tändaren. Letade i båda fickorna. Jag hade ju känt den igår när vi var ute och promenerade. Inge hade ingen med sig! Så det blev att gå därifrån utan att ha fått eld på ljuset. Hämtade Tove och när vi kom till garaget, så var ju givetvis tändaren i fickan. Hur kunde jag missa den??? Var det inte meningen att vi skulle tända ljuset denna snöiga söndag?

Tove och Fia åt makaroner till lunch. Sedan gick de ut i snön. Tove är tokig!! Hon stoppar huvudet i snön och ser ut som en struts :)) Jag kollat på "Hem till gården".

Mia hämtade Tove strax efter klockan 15.

Skalat potatis. Inge brynt kassler och så gjorde han potatismos. Vi hade svampsås till. Så himla gott. När vi hade ätit kom traktorn och plogade. Det var inte för tidigt!

När jag hade diskat gick jag in till pappa och fixade TV:n åt honom. Han skulle nu sitta i köket och lyssna på sportradion och så äta igen. Idag har han skött sig :))

Ikväll är sista programmet av "Ensam mamma söker". Ska bli kul att se om vi har rätt i våra antaganden.



Tove och Casper i Gamla Linköping.



Fia på kyrkogården vid mammas grav.



Så här såg det ut på vår gård idag!

Nu säger jag:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0