Regn och dis

Imorse var det +1,4 grader! Snacka om temperaturskillnader under denna veckan. Inge skjutsade oss och det var blaskigt och slaskigt!

Varit lite lagom att göra idag. Kanske lite för lite i min smak! Jag vill att det ska vara massor hela tiden.
Ringde papsen efter morgonfikat och allt var bra!

Gick sedan och gjorde tidskrifterna på biblioteket. Har förresten äntligen fått Tommy på vaktmästeriet att inse vilka urdåliga datumstämplar han köpte! Så på måndag ska han åka till Stämpelfabriken och be dem ta fram något som passar bättre i tiden. Jag blir ju för tusan svart varenda dag som jag ändrar datumet. Och på topp så torkar inte färgen på tidskrifterna. Nej, bara skit med det!

Till lunch idag åt jag medhavd paj. Så himla god den var.

Arbetade till klockan 13. Då kom Inge och Fia och hämtade mig. Vi åkte till Norrköping. Fia skulle på anställningsintervju och under tiden körde jag och Inge runt. Var bland annat in på ICA supermarket och handlade lite! Intervjun hade gått bra och Fia får veta om hon får jobbet i slutet av nästa vecka. Visserligen ett vikariat, men ett jobb! Och jag är så glad för hennes skull som kommit så långt att det blev en intervju! Så gissa om vi håller både tummar och tår!

Hemresan på E4:an mellan Norrköping och Linköping var lite jobbig! Regn och dis och så allt vatten som sprutar om bilarna! Det är ingen höjdare alls det! Tur att Inge körde för jag gillar inte sådant väder!

Väl hemma så gick jag direkt in till pappa. Allt bra med honom. Han lovade att höra av sig om det var något han behövde hjälp med. Han ringde förresten när vi åt middag. Ytterligare en person hade ringt och ville köpa hans bil! Tänk att den är så eftertraktad. Pappa ska inte sälja sin Toyota Corolla! Kan ni fatta det någon gång!!!! Har massor med brev sparade här hemma från de som vill köpa. Snart kommer jag att säga: Ge mig 100 000:- så är bilen din!! hahahahahahaha

Vi åt i alla fall fläskkotletter och strips (blev inte potatisklyftor, som jag trodde) + sås på Karl Johansvamp. Gott blev det, men gubben hade varit lite väl hård med vitpeppar. Tänk om det varit chili istället! Då hade det blivit fart på förbränningen *asg*.

Borde nog ta kontakt med min läkare nästa vecka och informera om att jag slutat med tabletterna mot kolesterolet. Tar istället en matsked olivolja per dag. Gott? Nej, fy för den lede! Men hjälper det så är det värt allt guld i skogen. Jag sover numera underbart, har ingen klåda eller några stickningar.

Ja, det var det om detta! Måste ju även tala om att jag älskar att spela bingo. Har gjort det sedan jag var i 15-årsåldern. Då, när man gick till Cupolen eller Folkets Hus och spelade så var det bingovinster i form av kastruller, påslakan, dukar, presentkort m.m. Detta leder till att jag måste berätta följande:

Bingoutroparen stammade väldigt mycket och han skulle berätta om vinsten på rad 1. Det var: laaaaaaaaaaaaaaaakkkkaaaaaan. Bredvid mig satt en äldre dam och hon säger: "Jag undrar hur djävla långa lakan det är den här gången". Jag brast ut i ett skratt som jag hade svårt att avsluta! Alltså: där satt den!!!

På den tiden vann jag en hel del till mitt kommande hem och jag har faktiskt kvar vissa saker ännu.  Numera spelar jag bingo på nätet och jag måste säga att jag har inte förlorat utan jag ligger på plus. Har till och med kunnat köpa lite nytt till hemmet! Så tack säger jag till MMB! Men man måste lära sig att hålla en viss begränsning och inte bli hysterisk när man vinner och om man vinner! Vi är många som spelar!

Fia åkte nyss iväg och kollade på syster yster när hon spelar innebandy. Hon träffar även barnbarnen där.




Och jag säger dessutom:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0