Oväntat besök

Sov till klockan ringde och trodde det var lördag! Hur dum får man vara! Klockan ringer väl inte en lördag om man inte ska göra något? Ja, jag hade varit uppe någon gång under natten.

Stefan skjutsade oss även denna morgon. Var en hel del att greppa när jag kom. Beställningar och lite annat. Men kul när det händer saker.

Såg att det snöade lite lätt på morgonen.

Ringde faktiskt hem först idag. Och hör och häpna, men Inge hade varit med Fia till DäckStop och skiftat däck!!! Det  hade de bestämt efter att jag lagt mig igårkväll! Däckbytet hade gått snabbt.

Ringde sedan till pappa och jag fick mig ett gott skratt. Ibland är han helt otrolig med sina kommentarer. Efter det samtalet gick jag till vårt bibliotek och ankomstregistrerade tidskrifter. Två av tjejerna röjde bland överexemplaren och det var bra! Jag fick med en massa tidskrifter hem till Inge.

Inge skjutsade Fia till blodgivningen idag. Fia var inte säker på om hon skulle bli yr för det blev hon sist! Idag blev det visst bara lite svettningar :)

Ja, dagen flöt på och jag fixade nog allt som skulle fixas.

Stefan och Marita stod utanför och väntade på mig. Gick först in till oss. Inge hade bytt mobiltelefon. Oh, han var som ett barn på julafton. Jag gick in till pappa och satte mig och pratade med honom. Han hade fått ett frikort från Vårdcentralen. Men han var arg! Tala om för mig vad det står på lappen! Jag berättade vad det stod. Då säger han: Vem som helst kan ju ta kuvert! Men snälla pappa! NU får du lugna dig. Du har gjort så många besök på vårdcentralen att du nu har fått ett frikort! Det ska du vara glad för! Och hade det stått ett namn i stället för Mvh så hade du inte vetat vem det var ändå. Pappa lugnade sig och jag tror att han förstod.

In till oss och då fick jag ett sms. Det stod att personen var i Linköping, men jag kände inte igen numret. Efter många om och men så fick jag veta att det var min goa vän N. Fia och jag åkte och hämtade henne. Detta var ju verkligen ett oväntat besök och då ska man ju bjussa på Gevalia! Men se det har vi inte här hemma! Jag bjöd på Löfbergs Lila (nej, jag är inte brynäsare). Vi satt i köket och fikade. Inge hade fullt upp med sin nya mobil :))

Omkring klockan 16.30 kom hennes man. Vi bjöd även honnom på Löfbergs och då slet sig Inge från mobilen och gjorde oss sällskap.

När de hade åkt satte Fia igång med köttfärsen (nej, vårt oväntade besök ville inte stanna och äta) och jag fixade grönsakerna. Det blev en Taco-kväll! Så himla gott det är!

Just nu så snöar det en hel del och vi har -1,4 grader. Fia är och kollar på innebandy. Skönt att dubbdäcken är på!

Om ca 45 minuter ska vi se på Dobidoo!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0