Ny vecka

Har sovit urdåligt inatt och med urdåligt menar jag högst 2 timmar. Har haft stickningar i armar och ben. Dessutom klåda på kroppen! Så när jag kom upp var det första jag gjorde att ännu en gång kolla biverkningar vad gäller Simvastatin, som jag äter pga. för högt kolesterolvärde. Och visst finns det biverkningar! Det första var klåda och utslag på kroppen! Troligen det jag fick för ca 1 år sedan, men som  har blivit lite bättre nu. Så i augusti började jag ta 2 tabletter till kvällen pga. att värdet inte gått ner så mycket. Nu stämmer biverkningarna med stickningar och klåda. Sömnen är viktig så man orkar att jobba.

Hua, så kallt det var imorse! När vi åkte (Inge skjutsade) var det -7,8 grader ute. De som fick skrapa sina bilrutor hade det svårt. På jobbet 5.30. Rättade lite på en rapport, som snart borde vara klar.

Pratade med Kicki om mina besvär och hon tipsade mig om att i stället ta en matsked olivolja och skippa tabletterna. Hon har hört att det är bra. Så fick jag tipset om linfrön! Här ska testas!!!

Ringt pappa och allt var bra! Ringde till Inge efteråt för jag visste att han varit in till pappa. När jag var på biblioteket, ringde Fia.

Har rullat på med jobbet. Anmälningar till konferensen rullar in.

Soligt var det och när vi gick och åt visade termometern på +21 grader i solen! Men det var där alltså!

Fia hämtade mig och Marita 14.10. Ja, Marita hoppade in först. Jag är ju alltid sist ut :)

Hem och jag gick in till pappa, som satt och såg på TV. Fia skulle iväg till Maria och barnen. Jag frågade Inge om han skulle med på en promenad och det skulle han. Vi tog en rask promenad på drygt en halvtimme! Var jätte skönt. Direkt till pappa och kopplade in hockeykanalen åt honom.

Sedan in och käkade lite. Därefter kollade jag på "Hem till gården". Fia var snart hemma igen. Det var visst lite surt mellan systrarna. Jag orkar inte att bry mig. Det är bara trist att det  hänt lite ofta på sista tiden.

Fia gjorde pannkakor, men det gick inte så bra, så jag fick hjälpa henne. Gjorde Fia sällskap och åt en jag också.

Vädergubbarna hotar med 20 cm nysnö inatt! Jag hoppas verkligen att de har fel! Vi har fortfarande sommardäcken på bilen. Så är det så att det kommit snö imorgon får Inge verkligen köra lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0