Hundvakt åt Nalle idag

Först och främst så måste jag be Neta om ursäkt! Skrev själv en kommentar till ditt inlägg, men det blev lite fel. Skulle ta bort det, men tog bort fel. Så klantigt av mig!

Min vana trogen, så vaknade jag 3.45 även imorse. Jag visste precis vad klockan skulle visa när jag kollade, så egentligen hade jag inte behövt kika. Lyckades somna om efter någon timme och sov till ca kl. 6. Blev lika arg då! För jag vill ju få sova ut på helgen. Behöver liksom det efter så lite sömn i veckorna. Och jag somnade om och sov till 7.40. Gick då upp och läste tidningen noga. Så skönt med den stunden. Sedan blev det datorn och så på med "Ring så spelar vi". Fia kom upp ca 8.50. Hon tog fram frukosten när jag ringde till pappa! Allt bra med honom.

Väckte Inge och så åt vi gemensam frukost. Diskade och därefter hjälptes Inge och jag åt med att bädda! Duschade därefter och gjorde mig iordning. Fia åkte på träningen med tjejerna. Jag gick in till pappa med tidningen. Han skulle se på skidåkningen.

Fixade kaffe och det var klart när Mia och Lasse kom med Nalle. Vi åt lussekatter och pepparkakor till. Fia kom från träningen och hon bytte om. Sedan åkte de tre till Sporthallen. Inge och jag tog med oss Nalle till vårt köpcentra, där vi lämnade in travet. Jisses så kallt det blåste när vi kom ut från vår skog. Jag hade ju luvan, men Inge borde haft en mössa.



Här är Nalle och jag på väg hem.

När vi kom hem, gjorde jag räkningarna och så hängde jag ut fågelmat. Jisses så hungriga de är nu!

Nyss var Nalle och jag in till pappa. Jag tog fram pappas adventsljusstake, men det var han inte förtjust i. Du kan väl ha den nu över jul i alla fall för den lyser ju upp så fint. Får se om han tar bort den eller om han låter den vara kvar :))




Inge har satt på steken nu och jag har skalat potatis och morötter. Ska bli gott med husmanskost.

Vet inte, men snart ska nog Nalle och jag ta en promenad eller om vi gör det efter maten. Han har i alla fall fått sin mat och den gick åt fort!






Kommentarer
Postat av: elisabet öström

vad snö ni verkar ha nu ni har ju mer än oss vi har vara ett tunt täcke kram

2010-11-27 @ 22:18:21
Postat av: Nilla

Ja, jisses Elisabet vi har verkligen fått massor med snö och mer kommer det nu!

Kramizzar

2010-11-28 @ 09:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0