Har vintern kommit för att stanna?

Inatt sov jag betydligt bättre än tidigare, vilket var skönt! Ja, jag sov när klockan ringde!!! Snöade ute, men inte så mycket. Inge skjutsade oss och det var lite småslirigt! Då var det mest som blötsnö och så blåste det massor.
Hade fått en rapport, som jag började på. Trycklovet låg i mitt fack och eftersom jag var först, så tog jag givetvis hand om det.

Kollegan frågade om jag hade tagit det och så sade hon: Jag trodde att du hade jobb! Nej, jag har bara småplock svarade jag.

Så fick jag en rapport till och den personen kom personligen till mig. Men det var bara att fixa till utseendet. Snart gjort alltså!

Ringde pappa och allt var bra med honom. Både Inge och Fia har ringt. Maria pratade jag tidigt med för jag sms:ade henne och varnade om halkan.

Hann med biblioteket också idag. Var inte så mycket.

Rapporten strulade och jag hade problem, men löste det (tror jag).

Inge och Fia hämtade oss för Inge ville inte att Fia skulle köra i ovädret. Hem och jag gick in till pappa. Pratade en stund med honom.

Fia har gjort lax i ugn och skalat räkor. Vi åt hon och jag och det var jätte gott. Jag diskade och Fia gick ut och skrapade bort snö vid garagen och p-platsen. Lite nytta gör det väl. Sedan plockade hon fram ett par saker åt mig från förrådet.

Jag satte mig och kollade på "Hem till gården" på datorn, Inge kollade på TV och även Fia. Rätt som det var så blev det kolmörkt! Överallt!!!! Så handfallen man blir. Inte hittade jag ficklampan, som ska hänga i köket. Fick ta små lampor som jag fått på mässor. De dög. Fia och jag sprang in till pappa. Man blir ju livrädd att han ska ramla i mörket. Men han gick omkring :) Hittade hans ficklampa och jag bad honom att ha den i sin korg på rollatorn om det skulle hända fler gånger. Strömmen kom tillbaka innan vi gick in.

Och snön fortsätter att falla! Undrar om vintern har kommit för att stanna eller? Hur ska det se ut imorgon bitti? Tar vi oss till jobbet?

Lider med alla som har långt till sina arbetsplatser och inte kan komma dit annat än med bil.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0