Grått och disigt

Igårkväll, när jag precis hade somnat, väcktes jag av ett oljud utanför. Det var grannen, som kom in med sin gamla Volvo, vilken låter som ett tröskverk! Han backade in till porten och gasade på som tusan. Jag blev så himla arg, att jag tittade ut genom köksfönstret. Då tittade han in och han tittade även upp till grannen ovanför oss. Jag är säker på att även hon blivit väckt. Så tog det en stund att somna om.

Sov till ca 3.50. Gick upp strax efter och gjorde mig iordning. Käkat frukost och så lite dator. Man hinner en del.

Stefan skjutsade oss och jag var på jobbet 5.30. Kom en forskare samtidigt som mig. Han undrade vad jag gjorde där och jag sade att jag alltid kommer så dax. Han skulle ut och mäta.

Jobbat på med lite allt möjligt! De sade på radion att det skulle bli sol på förmiddagen, men den kom inte. Orkade nog inte ta sig igenom molnen.

Ringde pappa och allt var bra! Var till biblioteket en sväng. Lämnade lite fler boxlappar.

Varit lite support till ett par stycken idag.

Infrastrukturministern gjorde en snabbvisit på jobbet idag. Jag såg inte till henne, men jag höll mig faktiskt undan. Det bjöds på tårta till eftermiddagskaffet, men det brydde jag mig inte. Stefan och Marita väntade på mig. Skönare att komma hem.

In till pappa och bara checkade läget. Fia och jag åkte till Blomsterlandet, som flyttat till nya lokaler. Köpte inget utan kollade bara. Därefter åkte vi till Chrianne. Träffade Annette så jag fick gratulera till vinsten. De blev valda till "Årets butik". Jag röstade faktiskt på dem för affären är så himla gullig. Massor med presentartiklar och ljus har de. Köpte lite grejer :) Fia köpte också.

Var sedan och köpte mjölk och soppa till Fia på ICA Supermarket! Så åkte vi hem. Jag gick in till pappa och fixade TV:n åt honom

När jag kom in och hade bytt om, fixade jag pannkakor och så värmde jag 1 kg ärtsoppa! Fyndade på Coop Extra i söndags. För 1 kg ärtsoppa betalade jag 7:- Fia värmde köttsoppa till sig.
Wow, så gott det blev. Men jag åt alldeles för mycket. Nu är jag både mätt och trött! Hur ska detta gå? Inge har tagit en liten lur. Jag kan ju inte det och jag blir så avis på honom.

Varit mulet och disigt idag. Den luften är inte bra för oss med astma. Jag hade ju annars jätte gärna tagit en promenad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0