Dumt att skriva nu

Ja, det är kanske lite dumt att skriva bloggen nu. Jag vaknade ca 3.15 och kunde inte somna om! När klockan var 5.25  var jag fortfarande vaken. Men till slut så lyckades jag! Sov till klockan var 7. Gick då upp och läste tidningen. Sedan datorn. Rätt som det var så kom Inge upp! Han fixade kaffe och ett par små smörgåsar. Wow säger jag!! När hände detta sist? Inte ofta jag blir "bortskämd på helgerna".

Fia kom upp och undrade varför jag inte väckt henne! Nu förstår jag varför jag vaknade mitt i natten. Jag kan inte ha det hängande över mig att se till att någon kommer upp i tid. Det förstör hela min nattsömn när det är helg! Jag behöver min helgvila!!! Nästa gång så får Fia sätta sin mobil på väckning.

Ringde pappa innan vi åt frukost. Allt bra med honom! Efter frukost och disk, bytte jag i sängarna! Det tar på krafrerna hehehhehehe

Fia åkte och tränade tjejerna i fotboll. Jag duschade och gjorde mig iordning. Sedan gick jag in till pappa. Alltså jag förklarade för honom hur han skulle göra med stora TV:n, men det var nog för mycket för han satt vid lilla TV:n. Jag fixade kanalen åt honom och han gick genast till vardagsrummet! Stackars papsen!!!

När Fia kom hem och hade gjort sig iordning, åkte vi med travet. Därefter hämtade vi Maria och barnen. Så till Trädgårdsföreningen där det var Julmarknad. Vädret var helt enkel skit för det duggregnade och var gråkallt. Det enda positiva var att vi träffade massor med kompisar. Bland annat Linn Drufva, som numera bor i Karlstad. Så träffade vi även  hennes kusiner; Mojs och Tesa. 

Åkte hem till Maria och fikade. Alla var vi lite frusna. När vi kom hem gick jag direkt till pappa och bytte lakan och handdukar. Tog med hans tvättunna till oss.

Ikväll har vi ätit baconinlindad fläskfilé och klyftpotatis. Jätte gott blev det.

Jo, igår så var det Neta och Per som var  hos oss. Neta hämtade vi på stan och när vi kom hem, drack vi kaffe. Per kom efter jobbet i Vadstena och då var klockan ca 16.30.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0