Berodde det på ärtsoppan

Är det ärtsoppa man ska äta för att få sova nästan 6 timmar i ett streck? Men som Inge sade idag. Det var nog ångorna som klubbade oss. När jag vaknade klockan 4 vet jag att jag drömde om vatten och det var Motala ström. Fia skulle bada, men jag bad  henne låta bli! Så vaknade jag o ch jisses alltså; jag var så kissnödig så det hade växt ut näckrosor i örona på mig.

Åkte med Stefan och Marita imorse. Fullt upp på direkten. Beställningar och tilltryck. Har även skickat iväg rapporter till våra utbytesbibliotek.

Så bytte jag av i växeln/receptionen morgonfikat. Ringde pappa och han väntade på distriktssköterskan. Allt var i alla fall bra med honom.

Bytte av i växeln/receptionen även lunchen. Ute var det mulet och blåsigt.

Arbetade till klockan 14. Inge och Fia hämtade mig och vi åkte till Maxi för att handla. Fest där! De firar 17 år så det var en himla massa extrapriser och smakprov. Jag  handlade åt pappa. Idag gjorde vi så att Fia tog en scanner med sitt ICA-kort och så betalade jag med pappas. Då får ju Fia lite poäng.

Hem och in med varorna. Sedan gick jag till pappa med hans. Plockade in och kollade TV-kanalen. Pappa sade att glödlampan i köket gått sönder. Men då ska jag byta åt dig. Jag har ingen 60 W sade pappa. Kollade i skåpet och såg att han hade flera stycken. Men de såg ju inte han för jag tog stegen. Klättrade upp på diskbänken och tog bort kåpan. Pappa var livrädd att jag skulle ramla. Men snälla papsen, så här gör jag hemma hos mig. Det gick bra och pappa blev nöjd. Så tog jag med hans sopor när jag gick därifrån.
Åt en vårrulle när jag kom hem. Var faktiskt gott.

Diskat och plockat lite. Kollade sedan på "Hem till gården". Fia kollade väderprognosen och såg att det skulle bli snö på lördag. Hon frågade Inge om han inte skulle åka och byta däck, men fick till svar att det är onödigt. Då röt jag i och sade att dubbdäcken ska ju på om drygt en vecka, så finns det tid någonstans är det lika bra att göra det. Men det var han inte med på. Fia bokade en tid till imorgon och så gick hon ut och lastade i däcken i bilen. Jag är så flåsig så jag kände att jag inte orkade. Men Inge han stannade kvar inne och är sur som ättika. Tycker det är löjligt av honom att ha detta beteende. Men han tycker att det sliter på däcken att köra på barmark. Visst, det kan jag hålla med om, men vi har ju en lag. Imorgon hoppas jag att han är på bättre humör :))
Fia lade in däcken otroligt fort.

Och nu så har det faktiskt börjat att snöa... hehehehehe





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0