Väcktes av åskan

Imorse väcktes jag av åskan. Klockan var ca 3.50, så det var ju ingen idé att somna om. Drog mig en stund innan jag gick upp och gjorde mig iordning. Åt sedan frukost och läste tidningen. Blev inga knallar mer, men regnet började. Jag skulle ju ha bilen idag för det var ju veckohandling efter jobbet. Men jisses alltså regnet öste ner. Och så var jag tvungen att tanka! Tur att det är tak över pumparna. Naturligtvis blev det inte någon promenad denna morgon. Visst, jag kunde gått ut senare, men då tar det emot. Hade massor att göra, så....

Ringde pappa och allt var bra. Därefter tog jag emot en försöksperson till simulatorn. Maria "dök" ju på en förälder igår. Så jag gick ut och gav henne ett p-tillstånd och följde sedan med henne till simulatorn. Telefonin fungerade nämligen inte. Och simulatorn hade hängt sig och där satt Kicki och fattade inget. Den som hade kört, kom ju inte ut. Men "experterna" kom och löste problemet. Sedan fungerade allt problemfritt.

Så fortsatte jag med mitt arbete. Tiden gick rasande fort för rätt som det var så var det lunch. Och efter lunchen bytte jag av i växeln. Tjejerna gick ut och åt för hos oss var det lång kö! Så det blev lite längre tid för mig i växeln. Men jag hade skickat ner min excelfil, så jag jobbade med den. Fortsatte sedan och fick den klar. Nu kan påminnelsen skickas iväg!

Skickat iväg en rapport och fixat den för webben. Biblioteket hann jag inte med idag, så imorgon har jag nog massor där.

Det är personalfest ikväll, men jag kände inte för att gå. Klä upp sig och så, näe det är inget för mig. Roligare då att stanna på puben för då kommer man ju precis som man är. Men jag går ju inte på puben heller så...... fy så trist jag är.

Hämtade Inge och vi åkte direkt till Maxi. Handlingen gick bra, men jag glömde en del. Shit alltså! Får väl åka förbi affären imorgon. Frysta grönsaker är något som jag bara måste ha hemma och en påse Ahlgrens bilar hade inte varit fel.

Undrar när Fia ska komma hem ikväll? Hon har haft träning med flickor födda 2001.

Naturligtvis så har jag varit inne hos pappa. Handlade 5 frysta rätter till honom och lite annat. Han skulle se på ishockeyn och ikväll ser även han på "Landgång".

Jag har dammat och plockat här hemma. Så imorgon kan Inge ägna sig åt att dammsuga och torka golven. Duschade sedan och idag testade jag Galltvålen. Hoppas att det kan hjälpa mig med utslagen! Smorde sedan in hela kroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0