Stavgång

Brr, så kallt det var imorse! Vi hade +2,6 grader klockan 4.05. Var på jobbet 5.20. In med maten och så låste jag in väskan. Sedan gick jag ut och gick stavgång i en halvtimme. Oh, så skönt det var. Men jag var tvungen att stanna flera gånger och pusta lite. Det behöver jag inte när jag går utan stavar. Blir att man går fortare med stavarna.

Smakade gott med kaffe när jag återkom. Satte igång att arbeta.

Ringde pappa efter fikat. Allt bra med honom. Passade även på att ringa Inge. Sedan biblioteket.'

Blev så full i skratt för jag har länge retat mig på att folk inte kan diska efter sig utan lägger i diskhon. Högen fylls på mer och mer och imorse hade även börjat lägga i disk i den andra diskhon. Det har hänt ett antal gånger att jag diskat och det är när jag inte tål att se det längre. Städpersonalen brukar också diska, men som de säger: det ingår inte i deras arbetsuppgifter.

Så jag gick till min dator och skrev ihop några rader om att: tyvärr så finns det inte någon diskmaskin här. Och inte vill dina kollegor eller städpersonalen ta hand om din disk. Så snäll ta diskborsten och diska efter dig. Sedan plastade jag in dem (2 stycken). Mötte då en tekniker från vår hyresvärd och jag visade honom vad jag skrivit. Då säger han: Nästa vecka får ni två diskmaskiner!!!! Är det sant???? Jo, då det var det! Men jag satte upp mina lappar i hopp om att någon skulle känna sig träffad! Nu var det tyvärr ingen som hade gjort det när jag gick hem kl. 15.
Cirka 1½ timme senare kom snickarna och tog bort skåp och förberedde för diskmaskinerna h ahahahahahaha

Har hållit på med RT:s hemsida. Blev inte hel klar för flera av presentationerna segade så till den milda grad. Måste kolla på dem imorgon och se om jag kan komprimera bilderna.

Hämtade Inge efter jobbet och så åkte vi till Maxi. Flöt på bra måste jag säga.

Hem och in med varorna. Sedan till pappa med hans varor. Han skulle se på friidrott och senare "Landgång". Ja, Landgång ska även jag se på. Det är sista programmet ikväll!

Fia åkte till på flickornas träning efter jobbet. Hon kommer lite sent, men har en kille som kör igång dem.
Nu är Fia snart hemma för hon ringde nyss.

Har även pratat med Maria och allt var bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0