Nöjd med mig själv

Imorse när jag kom upp var det hemskt mulet, men varmt (+14,6). Jag hade ju bestämt mig för att cykla, men blev mycket tveksam för jag kollade vädret och det skulle bli både regn och åska fram på dagen. Oh, vad villrådig jag blev! Men så bestämde jag mig bara för CYKEL! Och så tänkte jag: varför har jag ingen bra jacka? Öppnade garderoben i hallen och såg något ljusblått! Men??? Ja, visst ja! Den jackan köpte jag ju förra sommaren när vi var till Gällestad (eller hur det nu stavas). Tänk, vad man glömmer. Så på med jeansen och goingskorna. Cyklade till jobbet och låste den på avsedd plats. In med maten i kylskåpet och så låste jag in väskan. Sedan blev det en halvtimmes promenad. Ingen sol och ingen blå himmel, men en himla massa frisk luft!

Såg min granne komma cyklandes, men hon såg inte mig. Vi var för långt ifrån varandra. In och tog  dagens första kaffe med upp till mitt rum. Bytte kläder och skor. Sedan körde jag igång med jobbet. Gick som en dans!

Klockan 8 skulle Maria komma och köra simulatorn. Hon blev lite sen för det hade strulat hemma. Jag gick sedan och ringde  pappa. Allt var bra med honom. Distriktssköterskan skulle komma på morgonen.

Ringde även hem. Väckte Inge!!! Han brukar gå upp när Fia har åkt till jobbet (säger han), men idag sov han. Ja, ja, gjorde inget för han skulle klippa gräset innan regnet kom. Årets första gräsklippning!

Vi haft enhetsmöte och då menar jag hela enheten. Även GD deltog. Var klara strax efter kl. 11, så då blev det lunch och sedan satte jag mig i växeln/receptionen.

Fick ett roligt samtal från en uppretad lastbilschaufför. Han undrade varför trafiken var tvungen att gå genom Stockholm när man t.ex. skulle till Gävle. Så säger han: jag är 75 år!!! Ja, tyvärr, men vi kan inte hjälpa dig. Vi forskar och har inget beslutande om hur vägar ska dras så jag ber dig ringa Trafikverket. Han babblade på som sjutton. Till slut svarade jag att jag var ensam i växeln och hade just nu kö! Näedå, han fortsatte babbla på! Men till slut så gav han sig. Jag hoppas att det räckte med att han fick ur sig detta till någon och denna någon blev jag.

Efter växeln var det dags för mig att cykla hemåt, men inte raka vägen hem utan till vårt köpcentra för att köpa TV-tidningen till pappa. När jag så trampade hemåt, började åskan. Inget regn utan bara åska. In till pappa och pratade en stund.

Därefter ställde jag in cykeln och så in. Inge stekte isterband och gjorde stuvad potatis. Mums alltså! Maten smakade ljuvligt. Och ett plus för jag får med till jobbet imorgon.

När vi åt så regnade det massor, men nu skiner solen!! Helt otroligt.

Fia åkte direkt och kollade på Caspers fotbollsträning. Hon ringde nyss och är väl på väg hem.

Igår när jag rensade min dator på jobbet hittade jag en massa bilder på Tove när hon var ca 9 månader. Gissa om jag blev tårögd. Vad tiden har gått fort.







Ja, nog är det helt otroligt vad fort åren går!!! Mormors lilla trollunge!


Kommentarer
Postat av: marita

Jag tittade faktiskt efter dig i morse. Ha en bra kväll.

2010-05-19 @ 19:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0