Kylig morgon

Inte sjutton är +7,6 grader någon temperatur att jubla över. Men så var den imorse klockan 4.15! Mulet var det också och det hade regnat imorse. Det skulle bli mera regn fram på dagen, så jag tog bilen. Parkerade den och gick in med min mat samt låste in väskan. Sedan gick  jag ut på min halvtimmes morgonpromenad. Alltså, det är helt otroligt, men denna promenad är så himla underbar. Tänk om vi kunde ha ljusa morgnar året om :)
Såg dock många "mördarsniglar" på min promenad. Solen lyste då och luften var klar och hög. Därefter gick det kanonbra att börja arbeta.

Ringde pappa redan 8.30 för vi skulle ju ha information om uppgraderingen av vårt adressregister. Allt bra med pappa. Ringde även Inge så det var gjort :))

Klockan 9 samlades vi och fick höra vad som var nytt. Det var en del. Och så visade han oss lite tricks och så. Vi höll på till klockan 12, med ett avbrott för de två som röker. Skönt att inte tillhöra den skaran längre.
När detta var slut, gick jag och kollegan ner för att äta. Samtidigt undrade vi om vi skulle bli bjudna på lunchen, men till slut gick jag och värmde min mat. När den var klar, kom min kollega och sade att jag skulle sluta värma för vi fick mat. Vilken tur att jag tagit med för lite i min lunchlåda. Gjorde inget att jag kastade den för jag kunde inte spara den och värma en gång till.

Sedan gick eftermiddagen i ett rasande tempo. Inge ringde och berättade att Jonas ringt. Han hade slagit i huvudet och fått hjärnskakning. Så det kan gå!!! Men nu var allt bra och han räknar med att de kommer hem i mitten av juni. Ska bli så kul att träffa dem igen.

Regnet öste ner när jag åkte hem och det var bara +10 grader! Helt sanslöst! Vi borde väl snart få sol och värme efter den långa vintern som vi haft!

Varit in till pappa en stund. Sedan in och gjorde pappas räkningar och så våra. Skönt att vara av  med det (men inte pengarna).

När Fia kom hem åt vi lite mat. Det blev så enkelt som korv och potatismos. Enkelt kan även det vara gott :))

Blåser en del nu , men inget regn. Nu är det +8 grader  brrrrr



Den här vita rododenderon finns utanför min arbetsplats. Fotade igår!

Näe nu ska jag nog ta och titta på dagens avsnitt av "Hem till gården" på TV4Play.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0