Jisses vilken skur det kom imorse

←Vilken tur att jag hade bestämt mig för bilen imorse. Började regna precis när jag hade kört  ut bilen från garaget. Jag hoppades ju naturligtvis att det skulle gå över lika fort som det kom. Men när jag kört en bit, så körde jag in i "världens skur". Det fullständigt hoppade! Lugnade sig ganska rejält, men ökade igen. Parkerade bilen och gick in med min mat samt låste in väskan. Tog paraplyet och gick ut för jag ville ju ta min morgonpromenad. Men efter en stund, insåg jag att det inte var någon idé. Skulle bli blöt om skorna och byxorna, så jag vände åter och körde igång jobbet. Efter ca 1 timme slutade regnet, men då var jag i full gång. Gjorde en rapport klar för webben.

Reste på mig för en micropaus. Kollade ut genom fönstret och även denna morgon såg jag denna tjej:



Ingen närbild precis, men .... Denna tjej kollade jag på igår vid samma tidpunkt. Hon ställer sin cykel och så går hon direkt till denna parkeringsstaket (eller vad jag nu ska kalla det för. Hon går balansgång!!! Två turer brukar det bli. Jag misstänker att det är hennes meditation innan hon tar bussen till sin kurs på Norrköpings universitet. När jag tog bilden, hade det slutat att regna!

Gick till vaktmästeriet och packade rapporter. Med andra ord; ännu en rapport är klar och avslutad.

Jag tog ju förresten tagit emot Lasse (Mias kille). Han skulle köra simulatorn klockan 8 och jag hade lovat tjejerna att se till att öppna växeln om de inte skulle hinna i tid. Nu gjorde de det, men Lasse släppte jag in innan.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Har även pratat med Inge. Han skulle dammsuga och torka golven. Men först in med tidningen till pappa :))

Festen igår hade varit trevlig även om lokalen inte var den bästa. Det var svårt att prata med "bordsgrannen" så jag tackar högre makter för att jag höll mig hemma. Fixar inte när det blir en himla massa surr omkring mig.

När Lasse hade kört klart, tog jag en fika med honom. Han hade inte fått dricka kaffe innan körningen, så nu sög det i tarmen.

Marianne var och hälsade på idag och jag blev så himla glad över att se henne. Blev kramen direkt!

Så var det biblioteket. Har inte varit där på två dagar, så det var en hel del!

I förrgår låg denna fiskmås eller vad det nu är (jag ska inte uttala mig om måsarten, för jag är urdålig på det) och ruvade på denna häck:



Ni ser något vitt och grått till vänster om skylten. Det är fiskmåsen!

Några timmar senare kom trädgårdsarbetarna och rev ner boet. Jag trodde att den personen skulle bli anfallen, men han klarade sig.

På taket till mitt arbete brukar de också lägga ägg, men där rensas det regelbundet. Fiskmåsar ska inte hålla till här utan vid havet!

Satt ute och fikade på eftermiddagen. Strax därefter loggade jag ut och åkte till vårt köpcentra och handlade lite. När jag kom in till pappa, var distriktssköterskan där, så jag gick hem till mig. Inge tog varorna och plockade in.

Vi fikade och efter det gick jag tillbaka till pappa. Allt var bra med honom.

Fia och Casper kom ca 17.30. Casper ska sova här inatt. Fia fixade köttfärsen tilll  Tacon. Jag hade gjort grönsakerna. Smakade så himla gott. Därefter gick Fia och Casper till Aktivitetsparken och jag tog disken.

Dagen blev kanonfin och mycket varm. Vi hade +45 grader i solen mitt på dagen. Det jobbiga är att det är så himla fuktigt. Men jag klagar inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0