Vårdar min förkylning

Sovit relativt skapligt inatt, men naturligtvis är det svårare att sova när näsan täpps igen hela tiden. Gick upp ca 6.30 och läste tidningen. Ute var det -8,6 grader. Inge kom upp ca 7.30. Han käkade frukost och åkte till IK kl. 8.

Fia kom upp och hon och jag åt gemensam frukost. Ringt pappa. Han hade blivit orolig när Inge kom med tidningen så tidigt. Han trodde att jag behövde åka till sjukhuset. Ja, han vet ju hur det kan bli ibland när förkyklningen dj*las. Han har ju skjutsat upp mig ett par gånger. Men som väl är så hoppas jag att de nya medicinerna hjälper mig från att behöva åka in akut.

Inge kom hem och vi pratade om vad de gjort på IK. Fia tog bilen och åkte till Maria och Tove. Tove hade ont i halsen igår, men var bättre idag.

Inge och jag sett på "Hem till gården" och därefter såg vi "Flickan som lekte med elden". Jisse så bra den var.

Har med andra ord bara tagit det lugnt och vilat. Rester blev det till både lunch och middag. Skönt att rensa kylen.

Ikväll blir det väl lite TV-tittande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0