Sommartid

Vaknade omkring klockan 6 och gick upp strax efter. Gjorde mig iordning och när klockan var 7 gick jag till tvättstugan. Var inte alls så mycket tvätt idag. Pappas tvätt tog jag in till oss igår.

Väckte Inge 7.45 för det var dags för Formel-1. Sedan till tvättstugan och flyttade tvätten till torktumlaren. Fia kom upp 8.10. Hon ville också se på Formel-1. Väckte Tove omkring 8.40. Det gäller ju att komma ihåg den tappade timmen.

Ja, nu  ser vi verkligen fram emot sommaren! Hoppas att vi får en varm och solig sommar. Det är vi verkligen värda efter denna snörika vinter. En vinter som jag tycker jag varit mysig med all snö även om den gjort att jag inte kunnat ta några längre promenader pga. att astman blir sämre. Men det får vi ta igen nu!

Naturligtvis så åt vi frukost och jag diskade efteråt.

Fia, jag och Tove åkte till City Gross och handlade. Köpte bland annat räkor och prinskorv till påskhelgen. Så skulle vi ju ha potatisbullar idag och det var jag tvungen att inhandla också.

Tankade också idag. Vad dyrt det är med dieseln; 12:36/liter. Helt sjukt tycker jag, men, men...

Mulet har det varit och blåst har det gjort.

Tove gick ut en stund innan vi skulle äta mat. Bacon till potatisbullarna och det var gott.

Så ville Tove gå ut igen och det var helt okej. Direkt så började hon att leka med två grannflickor. Den ena är faktiskt lika gammal som Tove. Hon följde med in till dem och lekte. Sedan gick de ut. Och snart var det dags för Fia att skjutsa hem Tove till Maria och Casper.

Det är så kul när barnbarnen sover över hos oss. Och de behöver lite egentid och få känna att de ensamma har blickarna riktade mot sig.

Jag gjorde räkningarna och det var mindre kul. Nu märker man verkligen att Inge är arbetslös!

Så har Fia och jag sett på "Djursjukhuset". Han är ju så rolig Anders!!! Nu är det uppehåll och jag hoppas verkligen att det återkommer i höst.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att ni hinner ge de lite guld tid. Här hemma slåss de om min tid- skitjobbigt just nu!!!!!!!!!!!Kan ju inte dela på mig....puh....

2010-03-28 @ 21:39:47
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Hehe härligt att lägga sig så tidigt på en lördagskväll :D

2010-03-28 @ 21:45:07
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0