Skönt med en kort arbetsvecka

Var faktiskt inget trött när jag gick upp imorse utan jag kände mig utvilad. Gjorde mig iordning och åt min frukost. Tidningen kom tidigt, så jag kunde läsa den. Fia kom upp ca 4.55. Hon läste tidningen i godan ro. Men hallå, säger jag!! Skulle inte vi åka 5.25? Men det är lugnt svarade hon. Vet du att klockan är 5.10. Men jag trodde att klockan i köket gick 5 minuter för fort! Ja, det gjorde den till igår, då jag ändrade tiden till den rätta! Snacka om att det blev fart på henne. Jag var på jobbet 5.40. Fia hann också, men det är  ju skönare att slippa stressa.

Redigerat klart en rapport och lämnat ifrån mig. Rätt som det var så kom Maria (ca 8.35). Hon plockade upp en massa böcker och så sin dator!!! Jag bara lurade. Hade hört något om att hon behövde min hjälp, men att hon skulle skicka det till mig! Hon skrev på och jag tog en fika med några av oss på min enhet. Det var en av tjejerna som kom tillbaka idag. Varit sjukskriven i 3½ månad efter att ha ramlat och skadat sig på julfesten.

Hjälpte sedan Maria att läsa igenom texten. De ska lämna sin uppsats imorgon. Hon går ju en utbildning för barnskötare och gör hon bra ifrån sig, så får hon högskolepoäng.

Sedan skickade jag en rapport på tryck och så fortsatte jag att redigera en annan rapport.

Jag har förankrat hos min chef att jag arbetar från ca 5.30 till ca 14.10 denna veckan. Det blir ju ordinarie tid, men jag går ju före den fasta arbetstidens slut.

Och inte hade jag mage att sätta upp 8 timmar idag utan det blev 5 timmar. Hjälpte ju Maria och det ska ju inte mitt arbete bekosta.

Man kommer längst genom att vara ärlig (hoppas jag i alla fall). Men gudarna ska veta om jag inte tror det är fel. För nog tycker jag att vissa gör som de vill utan att någon bryr sig.

Maria gick samtidigt med mig, ca 14.10. Fia väntade utanför. Hon och jag åkte direkt till träningen. Rätt så mycket folk var det där.

När vi var klara åkte vi direkt hem. Jag gick in till pappa och pratade en stund. Sedan in och åt lite.

Så har jag duschat och nu ska jag slappa!

Fia åkte nyss för att vara barnvakt åt Tove och Casper.

Inge tagit 2 promenader idag och en utav gångerna såg han 3 stycken rådjur.

För övrigt så har det varit mest mulet och det har även regnat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0