Promenader idag

Gick upp 5.55 för då var jag väl utsövd. Satte mig och läste morgontidningen noga. Sedan på med datorn. Väckte Inge 8.45 för då skulle han se på Formel 1. Fia kom upp och vi åt frukost tillsammans. Ringde pappa och allt var bra med honom.
Hängde ut madrasserna och täckena på vädring. Diskat och plockat iordning. Fia åkte på fotbollsträning med småtjejerna.

Jag klädde på mig och gick in till pappa med tidningen. Sedan tog jag en promenad i solen. Blåste så jag insåg att det fick inte bli den sträckan som jag tänkt först. Men det blev en skön promenad även om det var jobbigt att gå på vissa ställen på grund av cykelspår som frusit. Mötte en granne, som var ute med sin hund. Hon undrade om jag vill slå följe med henne och det ville jag! Blev ju längre än vad jag tänkt. Hennes hund fick syn på en Mastiff som var på väg att börja löpa. Detta gjorde hennes hund helt i extas. Men till slut så fick vi med honom. Efter en bit så slet sig hennes hund och han sprang raka vägen till mastiffen!!!! Efter en stund så kom matte till mastiffen med Santos. Grannen tackade och vi gick vidare. Sedan tyckte grannen att hon kunde släppa sin hund, men det var ingen bra idé. För han vände som på en femöring och sprang direkt till den andra. Hon sade att vi kunde gå vidare. Och det gjorde vi. Jag trodde att Santos skulle vara hemma när vi kom hem, men icke. Vi stod kvar och pappa kom ut på sin altan. Han undrade vad det var. Men då kom Santos! Även Fia och Tove kom (Tove ska sova hos oss inatt). In till oss. Min faster hade ringt och jag ringde upp. Hon ville så gärna till kyrkogården idag. Jag lovade att komma lite senare! Skalade potatis och morötter så det var gjort.

Tove åkte till Busfabriken men en kompis och hennes mamma. Fia och jag åkte med travet. Sedan skjutsade hon mig till faster. Jag och faster fikade först. Sedan gick vi och köpte var sin ros. Jisses så svårt det var att gå. Hon höll hårt i mig. Och jag spände mig naturligtvis. Ont i högra foten och det har jag haft länge nu. Till gravarna! Men jisses alltså. Där var så mycket snö så det var sanslöst. Gravlyktan syntes inte. Jag försvann när jag skulle lägga våra rosor på snön. Ja, inte jag, men halva mitt ben försvann. Följde sedan min faster tillbaka till hennes hus. Därefter gick jag åter igen över kyrkogården och till bussen. Ja, jag hade gärna gått hem, men foten sade ifrån. Hade tur att bussen kom när jag nästan var vid busshållplatsen.

In till  pappa  och där bytte jag handdukar åt honom. Allt bra och det var ju skönt. Fia kom på gården när jag var på väg in. Hon skulle köra in bilen (som hon och Inge varit och tvättat). Men så kom vi på att vi glömt köpa popcorn till Tove och lök till maten, så hon fick åka och handla det.

När hon kom åter var Tove med. Hon hade haft jätte roligt på Busfabriken.

Vi har ätit malda biffar, lök, sås och potatis. Diskat och därefter bäddade jag. Då var väl madrasserna vädrade :))

Faster har ringt för hon undrade om jag kom hem lyckligt och väl........

Tog en bild när jag gick i skogen idag. Så här såg det ut:



En hel del snö kvar och skrovliga promenadvägar! Det känns i låren nu, det lovar jag!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0