Sveriges Nationaldag

Vaknade redan ca 5.30 men låg till omkring kl. 6. Gick då upp och gjorde mig iordning. Klockan 7 var jag i tvättstugan och körde igång. Sedan blir det ett spring mellan bostaden och tvättstugan. Allteftersom klockan gick, så det blev det skönare och skönare ute. Var in till pappa vid 9-tiden. Hängde då upp hans skjorta och så fyllde jag på medicinen.

Inge kom upp ca 9.15. Jag gick ut till tvättstugan ca 9.45 och flyttade över tvätt till tumlaren. Sedan in och åt frukost. Fia sov till 9.55 (jag väckte  henne)!!!

Fia åkte och hämtade Maria och barnen  hos Lasse. De skulle till Brokind, där Tove skulle spela fotbollscup (2 matcher).

Jag och Inge cyklade till Gamla Linköping där skolmusikkåren samt helikopterdivisionens musikkår marcherade från Borggården till G:a Lkpg. Det såg ut så här när de kom:



Alltså kan det var bättre än denna klarblåa himmel och så musik!!

Inge och jag gick till torget i G:a Lkpg där de spelade ett par låtar, men sedan skulle de ta en paus. Vi tog då cyklarna och cyklade till Valla fritidsområde. Där fanns en scen precis nedanför den stora pulkabacken. När vi kom dit, så var det en ett smakprov på  sommarens friluftsteater; "Folk och rövare i Kamomilla stad". Solen gassade och det var så underbart.

Ragnar Dahlberg hälsade oss alla välkomna.

Det roliga var att jag träffade min gamla lekkamrat och granne. Hon är med i klädgruppen och idag hade hon en klänning från sent 1800-tal kanske t.o.m. början av 1900-talet. Så himla elegant hon var. Jag visste ju att hon skulle vara där idag, men var inte säker på att vi skulle få tillfälle att prata. Men det fick vi! Tack Maggan för en trevlig pratstund.

Så uppträdde även gruppen "MEN". De är ju kanonbra! Tänk bara låten: "Kolmårdstroll" :)))))

Anna Bergendahl skulle uppträda, men vi var tvungna att cykla hemåt. Mötte henne förresten när vi ledde våra cyklar.

Jag gjorde en köttfärslimpa i lergrytan och sedan skalade jag potatis och morötter.

Fia kom hem ca 15.45. Hon har tagit årets första dopp! Kallt var det sade hon :))

Maten smakade gott. Sedan återstod disken och den tog  ........ jag :) Ont i högra axeln har jag, men finns ingen anledning att gnälla.

Fia och Inge åkte nyss iväg och kollade på Lasse när han spelar fotboll. Jag ville inte följa med. Har ju hållit igång nu hela dagen och det kan vara skönt med lite vila!

Hur det gick för Tove och hennes lagkompisar? Inget vidare, men roligt har de och det är viktigast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0