Sommarlunch

Även idag blev det cykeln till jobbet. Lite kyligt var det allt. Tog ingen promenad idag heller för det skulle bli cykel till stan. Man behöver ju inte överdriva med motionen :))

Har plockat med tidningar och röjt på bokhyllan i vår korridor. Är ju lugnt på rapportredigering just nu, så då får man hitta på annat.

Satt ute och drack morgonkaffet. Underbart i solen. Ringde pappa sedan och det var bra. Han hade varit lite yr imorse, men det hade gått över. Skönt det!

Ringde hem och det var bra där också.

Var till biblioteket och gjorde det jag ska :))

Cyklade till stan omkring kl. 11. Jag vill ju helst cykla själv för annars blir jag stressad. Till stan är det ju i princip bara glidåkning eftersom det är så mycket nedför.

Vi på enheten träffades på restaurang "Strandgatan 2". Satte oss på pråmen och åt. Det var antingen strimlad entrecote och ris eller raggmunk och stekt fläsk. Jag tog det sista. Men först blev det sallad. Alla tyckte det var trevligt. Men så släppte Magda bomben! Hon ska sluta hos oss och det tycker jag var hemskt tråkigt. För jag tror det blir svårt att ersätta henne.

Några spelade bowling efter lunchen för det ingår i priset :) Jag valde att titta på.

Så skiljdes vi åt. Jag tog flexledigt från kl. 13. Är ju bättre att passa på och plocka timmar när det är lugnt. Träffade "Patto" utanför. Pratade en stund med honom. Sedan cyklade jag upp i stan. Träffade "Daggan" och hon blev så glad att jag stannade och pratade. Hon kom hem till oss när Maria var sjuk som liten. Det finns ju inte nu, men då hette det barndagvårdare! Hon var helt enorm denna kvinna. Det roliga är att  hon och pappa är lika gamla (89 år i år). Så Maria, om jag glömmer säga det, så hälsade hon massor till dig!!

Cyklade hemåt i motvind och uppförsbacke. Skönt att komma hem och tvätta av sig. Fia och jag tog bilen och åkte till Coop Extra och handlade till oss och till pappa. Köpte även rosor till graven, dit vi åkte på hemvägen. Och där var vattenspridarna i full gång. Vi försökte springa emellan, men lyckades inte. Jag skrek rakt ut ett par gånger. Snacka om att kyrkogårdsarbetarna fick roligt :)) Jag frågade varför de inte ställde ut paraplyer vi ingångarna :)))

Hem och jag gick in till pappa. Han hade kollat på tennis. Allt var bra med honom.

När jag kom in till oss, tog jag en dusch.

Jonas och Sharmin kom och fikade med oss. De åker till Göteborg imorgon, Köpenhamn på torsdag och till KL på fredag.
Så himla roligt att träffa dem. Efter deras besök hos oss, skulle de träffa en kompis till Jonas på stan.

Fia tog cykeln och cyklade till Maria när de hade åkt.

Jag har sett på "Hem till gården".

Solen lyser och vinden har mojnat lite. Imorgon är det pub och grillfest på jobbet. Jag har anmält mig till den. Det var kanske meningen, för det blir väl sista festen med Magda!

Så vi får se hur sent det blir imorgon. Blir det för sent så blir det ingen blogg :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0