Längtar så efter min semester!!!!!!

Vaknade redan 23.30 och lyckades inte somna om förrän omkring kl. 2! Så typiskt alltså. Och så vaknade innan larmet gick igång.

Cyklade även denna morgon. Alltså det är så himla skönt när solen lyser, fåglarna sjunger och luften är klar, hög och fin! Det är även vindstilla så dags (för det mesta).

Jag satte igång att plocka med rapporterna som skulle skickas iväg. Det är s.k. Pliktexemplar. Lastade dem i min lilla varuvagn och körde ner till Vaktmästeriet. Där fick jag hjälp med att göra paket.

Fia ringde innan hon gick in på sin arbetsplats. Allt bara bra! Jag ringde pappa efter morgonfikat. Allt bara bra!

På biblioteket började jag med att registrera tidskrifter. Sedan flyttade jag om i hyllorna. Svettigt??? Ja, det är bara förnamnet. Svettas trots att där är aircondition!!! Kicki kom och underhöll mig en stund. Ja, jag blev ju inte klar förrän ca 13.30.

Fia ringde! Hon var i Berg med en kompis. Det var jätte skönt i vattnet!! Kan tänka mig det!

Cyklade  hem 14.30. När det är sommar och Inge är hemma, går jag in "bakvägen". Stannade till och pratade med Stefan och Marita, som satt ute och fikade. Inge kom ut en kortis.

Jag gick sedan till pappa och pratade en stund. Han satt och åt.

När jag kom in igen, tog jag datorn och satte mig på baksidan. Kollade dagens avsnitt av "Hem till gården". Fia kom hem. Hon hade fått färg på den stunden.

Fia gick sedan till Preem för  hon följde med Maria och barnen på fotboll. Lasse spelade.

Jag gjort sallad till imorgon. Det var så himla gott och lagom faktiskt. Ikväll åt jag bara en omelett.

Har sett första avsnittet av "Allsång på Skansen". Nu vet man åter igen hur fort sommaren springer iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0