Kanske ett tillägg ikväll

Imorse när jag kom upp var det bara +8,4 grader! Hej och hå!! Men jag hade bestämt mig för cykeln och det fick bli den. När jag gick hemifrån var det +8. Cyklade iväg och luften var hög och klar. In på jobbet med lunchen och så till mitt rum. Besvarade några mejl och sedan tog jag stavarna och gick ut på en halvtimmes promenad. Vinkade åt Marita!  En karl kom ifatt mig och gissa om hjärtat for upp i halsgropen!! Det låter ju om mina stavar så jag hör ju inte ordentligt, men jag kände liksom, så jag vände mig om! Sade att jag kände mig jagad. Då skrattade han åt mig! Det var nog en karl som promenerade till sitt arbete!

Väl tillbaka slutredigerade jag en rapport. Sedan har det flutit på med småplock.

Pratat med pappa, Inge, Maria och Fia (i tur och ordning). Maria har rabarber i bilen! Mums alltså. Får bli rabarbersaft.

Inge berättade att Jocke och Sharmain kommer ikväll. Vi ska grilla. Ska bli så himla roligt!! Så jag ska göra en rabarbertårta innan de kommer.

Var ute på en 10-minuterspromenad på lunchen. Jätte skönt och ännu skönare vore det om vi slapp blåsten.

Ja, ja.. önskar alla som läser min blogg en underbar Axel-dag!!! Jag har ett mycket starkt minne av den här dagen för 36 år sedan :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0