Idag kom sommaren

Gick upp kl. 4 för då hade jag legat vaken sedan 3.40! Gjorde mig iordning. Tog lite tid att fixa håret :)) Käkade frukost och sedan blev det datorn en stund. Tidningen kom och den ville jag ju läsa. Väckte Inge ca 5.15 för då var kaffet klart.

Vi åkte och hämtade upp Anita och sedan till Resecentrum. Katharina kom till perrongen också och tåget avgick kl. 6. Framme i Stockholm 7.55. Vi bytte perrong och inväntade där tre kollegor till. Sedan till Sundbyberg. Vi gick lite fel, men kom rätt ganska snabbt.

Kände att det skulle bli en kanonfin dag vädermässigt.

Kursen i tillgänglighet vad gäller pdf-hantering startade kl. 9. Vi var totalt 10 kursdeltagare; 7 från mitt arbete (ja, en tog sig dit på sitt eget sätt, fråga mig inte hur) och 3 från en kommun utanför Stockholm.

Kursledaren var mycket bra och gick igenom allt på ett bra sätt. Vi fick jobba vid datorer och hon visade oss. Lunchen intog vi mellan 12.30-13.30. Jag tog ankbröst med grönsaker och sås. Tyvärr blev det bara 5 minuters vistelse ute i solen. Det var kanonväder! SOMMAREN HAR KOMMIT. Ringde hem och Inge och Fia satt ute!

Kursen höll på till kl. 16. Till pendeltåget, som var försenat. Då ställde vi oss i solen. Gäller ju att ta vara på den. Vårt tåg hem skulle avgå 17.06, så vi ställde oss utanför Centralen och solade! Brorsan ringde! Han  hade pratat med pappa (ja, jag ringde imorse) och pappa hade kallat mig för Sonja (mammas namn). Detta upprepade han flera gånger. Så brorsan undrade hur jag hade det.... 

Hade fönsterplats hem (även till Stockholm). Tåget framme 18.40. Fia hämtade och vi skjutsade hem Anita. Sedan in och köpte juice.

Jag in till pappa och lämnade TV-tidningen samt pratade lite med honom. Sedan in till mitt. Gissa om jag höll på att svimma  när jag fick se Inge! Så himla brun han blivit idag! Där kom jag hem och såg ut som en Albyl. Näe nu skulle jag verkligen vilja vara ledig och få ta mig en liten bränna.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0