Hann ju inte med att skriva blogg igår

och det har sina "randiga skäl och rutiga orsaker", som man brukar säga.

För det första var man ju bara tvungen att kolla på TV och se hur många det var som bänkade sig för att få en skymt av brudparet. Sedan var det  ju dusch och så iväg med tipset. Fia var med Maria och barnen i Norrköping, där Casper spelade fotbollscup. Inge och jag tog en tur till Berg och åt varsin glass efter att vi lämnat tipset.

När vi kom hem gick jag in till pappa och kollade läget. Allt bra med honom. Därefter blev det TV:n igen. För nu var man ju tvungen att se på alla gästerna när de gick in i kyrkan. Det var ju, trots allt en historisk dag igår.

Fia kom hem och hon undrade om vi var tossiga. Men även hon satte sig och kollade. Ja, det var helt enkelt ett mycket vackert bröllop, som vi alla har varit med och betalat till. Vi borde slippa TV-licensen i en månad!!! Höll ju på att slå i, när jag fick höra att kungen bestämt vilket porslin de  skulle ha på middagen. Ett porslin som var tvunget att torrdiskas!!!!!! Men hallå!!! Undrar vad det porslinet kostade...

Efter kårtegen och allt, så var det dags för oss att göra oss iordning. Vi skulle nämligen på en försenad bröllopsfest. Jonas och Sharmin gifte sig för 5 månader sedan i Malaysia och nu, när de är hemma på semester, passade de på att bjuda oss hem till Jonas mamma.

Mötte upp Maria och barnen på vägen dit, eftersom Maria inte var helt säker på var de bor. Där hade redan kommit några före oss. Och fler kom det. Vi blev totalt 19 personer (barnen inräknade). Först en drink och lite tilltugg, sedan blev det exotisk planka. Mycket gott var det. Och barnen, liksom vi vuxna, hade en mycket trevlig kväll.

Det blev kaffe med en helt underbar tårta!!! Och så fick de nygifta öppna sina paket. De blev glada för det de fick.

Maria åkte hem med Casper för han var trött, men Tove ville stanna så då blev det så att hon fick sova hos oss. Sängen stod ju kvar sedan fredagsnatten, så det var inga problem.

Vi kom hem ca 00.30!! Inge slog på TV:n och precis då inleddes brudvalsen! Jisses vilken tid det tog innan den blev av!

Undrar om jag hann lägga ner huvudet på kudden innan jag sov??

Sov till 7.15 imorse, vilket var skönt. Gjorde mig iordning och så blev det tvättstugan! Pappas tvätt hade jag glömt att ta in till mig igår, men jag hämtade den ca 8.15.

Maria ringde och bad mig väcka Tove. Då var klockan 9.25! Gick bra att väcka henne. Vi åt alla frukost inom en  halvtimme.

Tove följde sedan med mig till tvättstugan och därefter in till pappa. Hon ville att vi skulle stanna där länge! Vet du varför? Jo, hon älskar att sitta på pappas rollator och köra runt i lägenheten! Hon tog även en tur på motionscykeln.

Så bestämdes det att Fia, Tove, jag och Casper skulle åka och spela minigolf. Vi hämtade Casper och så åkte vi till Ryttargårdens minigolfbana. Men fy säger jag så dåliga banor. Knögliga banor pga. fukt under mattorna. Mycket dåligt skött måste jag säga, så dit åker vi inte mer.

Hem och värmde risgrynsgröt som vi åt direkt. Maria hämtade Fia och de åkte för att ladda inför sin fotbollsmatch.

Pratat med våra grannar en stund. Därefter åkte Inge, jag och barnen till fotbollsmatchen. Solen lyste och det var riktigt skönt. Men så försvann solen in i ett moln och då blev det genast kallt.

Tyvärr så förlorade "de våra" med 0-1 idag, men vad gör det....



Lite mörkt och lite suddig, men här har vi syskonen på bild + Jonas fru!

Nu ska jag slappa för jisses vad trött jag är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0