Flyguppvisning

Vaknade tidigt även denna söndagsmorgon, men låg kvar till ca 6.20. Då gick jag upp och gjorde mig iordning. Hann att starta datorn innan jag gick till tvättstugan kl. 7. Blev endast 2 maskiner idag, så jag kunde ju ha bokat tvättstuga 1. Men det är så skönt att veta att jag har tvättid mellan 7 och 12 om uti fall jag skulle sova länge.

In till pappa kl. 9 med hans tvätt och så fyllde jag på medicindosetten. Allt bra med honom. Fia var vaken när jag kom in till oss. Vi tog fram frukosten och så väckte jag Inge.

Diskat och plockat iordning. Vattnat orkidéerna.  Vi åkte till Linköpings flygklubb och parkerade bilen på avsedd plats. Gick mot detta stora fraktflygplan:



Detta plan skulle visst hämta en massa som sedan skulle till något land, där det råder brist på just dessa saker. Mäktigt att gå in i det. Tänk att det kan landa på ett hangarfartyg!!

Vi gick framåt till det var stopp (inte långt från planet). Solen värmde gott just då och himlen var nästan klarblå.



Så kom detta gamla franska flygplan. Jag vet inte alls om jag stavar rätt nu,  men: Bereliots gissar jag på!

Jo, Thomas, hans bror och barnbarnen kom innan själva uppvisningen började. Casper kunde inte vara med hela tiden för han skulle på kalas. Tove stannade hos oss för Thomas hade annat för sig.



Det var även helikopteruppvisning, men de var så himla långt bort ifrån oss. Den här bananhelikoptern kom dock där vi stod. Skickliga piloter måste jag säga!.



Här har vi en gammal DC:3a. Den är också mäktig måste jag säga.

Så kom det allra häftigaste (i alla fall så länge vi var kvar); Breitling-gruppen. Det var 7 stycken plan och de kommer från USA.



Och så till sist: Tummelisa!!! Vi såg henne aldrig i luften, men väl så fin även på marken:



Ja, det var lite om flyguppvisningen. Flyget fyller ju 100 år i år.

Nu känner jag mig mycker urblåst, för det blåste rätt friskt ute på fältet. När solen gick i moln, blev det dessutom kallt.

Kramizzar och ha en trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0