En regnig dag för alla studenter

Sov till klockan var 7!!!! Det behövde jag verkligen. Läste Corren och då kom Tove upp! Hon vill spela spel på min dator, så det fick hon. Kör något med hästar. När jag hade läst klart tidningen satte jag igång min lilla lap-top och så kopplade jag in en mus. Då gick det lite bättre. Men skärmen är liten, det går inte att komma ifrån. Och vad annat kan man begära, när hela lap-topen är liten :))

Fia och Casper kom upp ca 8.20. Efter en stund plockade vi fram frukosten och väckte Inge. Ute regnade det och det var mörkt och trist. Ungarna började gå "varandra på nerverna". Men det fanns ju inget att göra ute. Tove följde med mig in till pappa. Fy alltså, så äckligt det är med alla myror hos honom. Det var en hel hög på ett ställe och jag trodde de var döda. Men det var de inte!!!! Började krypa uppför mina armar. Men jag samlade ihop massor i ett papper som jag sedan skakade ute.

När vi kom tillbaka in, så gjorde de sig iordning. Vi åkte och kollade på de som tog studenten vid Birgittaskolan. Tänk att det är 2 år sedan Sofia sprang ut från den skolan. Vad åren går fort!!! Tyckte dock synd om dagens studenter för vädret var vekligen inte på topp. Regn, regn , regn.....

Åkte sedan in till Hemköp och handlade lite. Hem och fixade hamburgare och pommes, som ungarna gillade.

Maria ringt ett antal gånger under dagen. Klart att hon oroar sig när jag berättar att ungarna är superkänsliga och bryter ihop för minsta sak.

Fia och Tove åkte i alla fall till Stadium, där Fia köpte sig regnställ, tidtagarur, visselpipa och fotbollstrumpor. Nu är hon rustad inför ledarskapet på Sports Camp :))

Casper och jag spelade minigolf på datorn. Jisses vad han skrattade gott. Hans skratt är så himla smittsamt :)) Vi hade roligt i alla fall och det är det viktigaste.

Fia åkte med dem till Thomas ca 15.30. Det är pappahelg.

Jag var totalt slut när jag väl satte mig ner och kopplade av. Kände att jag inte orkade ställa mig med färskpotatisen och tackar Inge för att han föreslog "Hämtmat". Vi beställde från Thai-restaurangen hos oss. Fia och jag hämtade. Jisses så gott det var!

Undrar hur länge jag håller mig vaken ikväll.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0