Vättern runt med bil :))

Jag gick upp ca 7.15 och tog en dusch. Gjorde mig iordning och läste tidningen. Sedan datorn en stund. Väckte Inge ca kl. 9. Innan dess hade Fia ringt. Allt bra med henne, men lite huvudvärk. Kan ju vara allergin. Ringt pappa och allt var bra. Vi åt frukost och fikade.

Jag gick in till pappa och pratade en stund. Klockan 10.05 åkte Inge och jag mot Falköping. Körde E4:an och vek av in på väg 40 i Jönköping. Sedan blev det väg 26.

Stannade vid ån Tived och sträckte på oss!

Så här vackert var det där:



Fortsatte sedan till Falköping och vi körde faktiskt rakt på Falbygdens ost!



Där åt jag ostbuffé och Inge tog en baugette med kyckling och curryröra. Allt var så himla gott. Därefter gick vi in i själva ostaffären och köpte med oss några ostar hem. Hade en kylväska med oss, men om man köpte två ostar, så fick man en kylväska och isklamp. Så nu har vi små kylsväskor!!!

For vidare mot Skövde. När vi kom dit ville jag givetvis upp på Billingen! Var där för 36 år sedan!!! Brorsan, barnen och hans dåvarande fru flyttade dit 1974 och Lillemor och jag åkte upp där och kollade utsikten! Den var enorm då och är så än idag:



Tar en bild till därifrån:



Sedan skulle vi vidare och Inge vill först köra direkt till Hammar, men jag tyckte att vi kunde åka ner till Hjo, eftersom vi var så nära. Och vi åkte mot Hjo. Där så jag skylten: MOFALLA KYRKA! Snälla Inge!!! Kör in här! Det var i den kyrkan som Maria döptes för snart exakt 35 år sedan (27 juli 1975). Då bodde brorsan m. fam. i Korsberga, som ligger en bit därifrån.



Det gick inte att få med  hela kyrkan på bild, men en träkyrka är det och den är inte stor.

Vidare ner till Hjo, men där var så mycket folk, att vi åkte vidare. Tog nedanstående bild från bilen, bara för att ni ska se att vi var där:



Det är Hjo-bagarns hus som ligger där!

Så hamnade vi till slut på Stenkällegården. Vi var mycket fikasugna och åkte dit. Hade tänkt oss att fika utmed Vättern, men det här var lika fint:





Åkte förbi en privat liten damm och där fanns det röda/rosa näckrosor:



En underbar tur Vättern runt måste jag säga! Jag och Inge älskar att göra sådana här långturer över en dag! Han älskar ju att köra bil och jag älskar att sitta bredvid :))

Observera att vi har ännu inte flyttat fram tiden på kameran. Ovanstående är taget 16:24.

Vi upptäckte att dieseln började började tryta och sade att vi skulle tanka på en Statoilmack i Motala. Men vi hittade ingen!! Frågade en kille och han sade att det fanns ingen Statoilmack kvar i Motala!!! Shit alltså. Åkte över Fornåsa och när vi kom ut på 34:an så stod det att vi kunde köra 4,8 mil till. Men rätt som det var så blev det vara streck!! Hosta dig fram sade jag till Inge :)) Vi tankade hemma i vårt Statoilmack.
Innan dess så körde vi om en arbetskamrat, Bea!

Var in till pappa och bjöd honom på lite ost. Sedan fikade Inge och jag.

Fia har ringt. Hon varit hemma idag och lämnat över bilen till Maria. Så Maria och barnen skjutsade tillbaka henne.

Karin ringde och vi ska ses imorgonkväll. Ska bli jätte roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0