Undrar om det var eller är årets varmaste dag

Sovit dåligt inatt, dels pga. flugor, dels värmen. Jag svettas så till den milda grad, men vad gör det! Snart är det vinter igen, så nu njuter vi verkligen av sommaren.

Gick upp ca 6.35. Tomt på fatet  hos råttan Helge! Så jag fyllde på. Kan ju ta några dagar innan den dör. Undrar bara vart den lägger sig och gör det. Och är det bara en? Det kanske är flera.....

Fia kom upp. Hon hade försovit sig, men jag tyckte hon sade att hon skulle komma upp 7.30. Det gjorde hon ju. Jag tog tvätten och gick till tvättstugan. Redan då var det +24 grader.

Det första jag fick göra idag, var att svabba av golvet. Där var fullt med tvättmedel och så låg det även en tom kasse. Fattar inte hur folk är!!!

Fia åkte och hämtade en kompis efter att hon ätit frukost. De skulle till Gamleby, där kompisens farföräldrar har sommarstuga och båt. Lyckostar!!!

Jag klar i tvättstugan ca 9.30. Gick in till pappa och pratade en stund samt plockade in hans tvätt. Fyllde även på medicindosetten.

Inge kom upp och vi åt frukost. Han kollade sedan på GP-2 (tror jag att det var). Jag höll mest till på framsidealtanen för där var det skugga. Men så kom Inge och frågade om vi skulle åka till Berg. Sagt och gjort! Vi åkte dit. Jag hoppade i nästan direkt. Oh, så skönt det var!!! Sedan solade jag. Rätt som det var så splashade det till på min mage och ena benet. Det var en kaja som bajsade!! Så det blev ett dopp till.

Vi var där i ca 1½ timme. Handlade till pappa på hemvägen. In till honom. Inge fixade några korv till oss. Jisses alltså, men man är ju inte hungrig.

För ca en timme sedan (18.25) hade vi +34 grader i skuggan. Undrar om vi haft årets varmaste dag idag.

Fia ringde. De haft en underbar dag. Badat, seglat och åkt motorbåt. Vore jag som henne, så skulle jag inte vilja åka hem. Men de är på väg.

Inge och jag ska snart äta jordgubbar och mjölk. Längtar!!!!!!!

Lade in en vinterbild på Fb och det kan jag göra här också! Minns den vinter som var och njut av sommaren. Snart är det åter igen höst och vinter. Visst, det kan vara jobbigt med värmen, men vi har den så otroligt kort tid. Hösten och vintern är betydligt längre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0