Undrar hur länge min dator håller

Imorse vaknade jag vid 3.30 tiden och hade kram i  höger vad. Aj, aj, aj, vad ont det gjorde. Vände mig i sängen och tryckte benet mot chiffonjén. Det hjälpte efter en stund. Somnade om och sov till ca 7.15. Kändes som en klump i vaden, men det brukar ju göra så lång tid efter en kramp. Jag kände faktiskt när krampen kom. Jag sträckte nog på mig på helt fel sätt och då! PANG!!!!

Var lite svalare ute och bättre med syre (skönt för alla oss med dåliga lungor och astma), men jag vill nog gärna ha tillbaka det fina vädret.

Hade ju bestämt mig för att röja garderober när det blev dåligt väder för det finns så mycket kläder som blivit fuktskadat! Har länge trott att jag skulle kunna ha dem, men det är bara att inse: Fukten har krymt dem!!! Sade det till Inge när han kom upp, men han tyckte att jag skulle fortsätta "ladda batterierna". Vad go han är!!! Jag var ju inte sen att "lyda order". Shit alltså! Det är ju så att jag har semester! Garderoberna finns kvar och  jag kan ta dem vid annat tillfälle. Kommer väl en höst och vinter eller????

Var in till pappa på förmiddagen och allt var bra med honom. Han hade diskat mina burkar och lagt dem i en plastpåse. Så go han är. Han skulle se på TV klockan 12 och nog sjutton hade han försökt att ställa in kanalen med fel dosa!! Jag sade till honom (för vilken gång i ordningen vet jag inte) att han får inte andvända den "långa dosan". Men det står ju Samsung på den och TV:n är ju en Samsung. Men snälla pappa! Skit i det!! Om du håller på så här, så tar jag snart in den dosan till mig. Du ska bara använda den "lilla dosan". Och så förklarade jag åter igen sambandet.

Inge och jag åkte till vårt köpcentra. Jag skickade tillbaka en film som var fel. Sedan åkte vi ett varv. Jag kom på att jag ville ha Haloumiost och sade till Inge att Stefan och Marita varit på Lidl och köpt. Vi åkte till Lidl i Ekholmen, men tyvärr!! De hade ingen. Köpte bara lite bröd där. Åkte till Coop Extra. Där hade de "min" Haloumiost till extrapris, så jag köpte ett paket. Ska grilla imorgon (om vädret tillåter).

Pappa satt och kollade på fotboll när vi gick förbi. Inge och jag tog en fika ute. Då började det att regna, men vi satt kvar hehehehehe....

Sedan blev det datorn! Ja, vad gäller datorn, så undrar jag hur länge den ska hålla! Den segar som sjutton och jag är livrädd för att den ska lägga av! Har ju hur mycket bilder som helst sparat på den. Så snälla, snälla dator.. håll dig frisk!!!!

Jag ringde Maria på förmiddagen. Tyvärr så blev vi nästan lite osams, men redde ut det. Hon och Fia hade bestämt att barnbarnen ska sova här imorgon, men jag tycker nog att det är bra om det kollas med oss först. Jag vet att Fia vill rå om barnen och det vill jag också. Men vi hade ju faktiskt kunnat bestämt något annat. För jag vill inte att barnen kommer hit om vi t.ex. skulle ha lite fest. Oki, hade det varit så, så hade väl Fia fått varit hemma hos Maria. Det är bara principen Helge *asg*.  Jag älskar mina barn och även Henrik i Sommarlandet! Men jag vill att de visar oss lite respekt eller hur man ska uttrycka det. Barnbarnen älskar jag över allt på jorden. De är verkligen guld värda!! Undrar om de förstått det!

Fia ringde mig tidigare och bad mig köpa kompresser. Det har jag gjort.

Snart ska vi äta kassler med Campbells champinjonsoppa och potatismos. Ja, det är pulvermos. Det får duga!!!

Ännu en bild från semestern:



Den här bilden tog jag med Fias kamera i Djurgårdsbrunnskanalen! Vi är nästan ute på "öppet vatten".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0