Mulen dag, som blev lite bättre fram emot kvällen

Sovit gott inatt! Det var nog för att vi såg på Wallander: "Vittnet" igår :)) Vaknade vid 7-tiden, men försökte somna om. Fia kom ca 7.30. Hon hade fått sms från blodcentralen. Det var akut brist på blod och de ville att hon skulle komma. Så ringde Maria. Hon ville till Västervik över dagen!!! Så Fia åt frukost och åkte sedan och lämnade blod. Därefter direkt till Maria. Så åkte de + barnbarnen till Västervik. Var ju inte direkt något toppenväder. Det småregnade faktiskt på morgonen.

Jag ringde pappa och allt var bra med  honom. Inge kom upp ca 9.30. Vi åt frukost. Sedan diskade jag och därefter gjorde jag pappas och våra räkningar. Det finns ju liksom ingen återvändo när man kommit till slutet av månaden. Hej och hå!

In till pappa med tidningen. Snackade en stund med honom och kollade vad vi skulle handla.

Inge klar när jag kom åter. Vi åkte först det klassiska varvet på stan....hahahahahaha.. ja, jisses alltså, men sådana är vi.

Men så kom vi på att vi skulle ta en sväng ut till Lasse (Mias kille alltså). Han hade lovat oss att vi kunde komma dit med vårt köksbord och slipa det. Vi ville kolla vad han hade för maskin och vad vi skulle köpa för något till det. Efter att vi fått reda på det åkte vi mot stan. Men inte vilken väg som helst. Vi åkte över Kolbyttemon och så passerade vi Raelstorp. Tänk när vi åkte dit på skolresa i småskolan och även med söndagsskolan. Ja, det var tider det. Och då tyckte vi att det var så lååååååååångt dit. Tänker på Stefan Andhé som skrev om just Raelstorp i sitt kåseri i Året Runt. Han funderade på om det låg åt Kolbyttemon!!!

Vi var först till ByggMax, men de hade inte sådana maskiner. Då åkte vi till K-Rauta. De hade det vi sökte efter.

Handlade på Hemköp hemma hos oss. Fia ringde precis när vi gick ut därifrån. Hon hade blivit yrslig och det var väl pga. blodgivningen! Vi sade åt henne att äta och det hade hon gjort.

In till pappa med hans grejor från affären. Inge och jag tog en fika.

Därefter kokade jag blomkål, som jag sedan stuvade. Inge stekte isterbanden. Wow, så gott!!! Kom på nu vad jag glömde att ha till: Rödbetor!!!! Ja, ja, gott var det ändå och jag saknade det ju inte när vi åt.

Nu ikväll sprack det upp lite. Inte helt, men nästan. Hoppas på fint väder imorgon.

Har faktiskt plockat ur mina garderober. Där har hängt så himla många plagg som krympt. Fattar det inte alltså, men vi måste ha fukt i garderoberna!!! Två säckar har jag fyllt och det känns skönt.

Fia, Mia och barnen skulle köra hemåt ikväll. Först skulle de ha tältat, men vädret är inte att lita på just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0