Kört runt lite innan Norrköping

Blev en lite annorlunda kväll igår. Grannen (Stefan och Marita) bjöd in oss på en drink. Ja, vi satt ju ute för kvällen var skön. Vi fick Bacardi och cola. Wow så gott alltså! Det var länge sedan. Så denna helgen har vi verkligen tänkt tillbaka på tider som varit. Först GT torsdagen och även tidigt på fredagen och så Rom o Cola. Kan semestern vara bättre! Tack våra goa grannar för ännu en trevlig kväll!

Jag sov inte speciellt länge imorse utan var uppe före kl. 7. Läste tidningen och sedan blev det datortime. Inge sov till drygt 9.30. Ringt pappa och där var allt bara bra.

Jag bäddade medans Inge tog fram frukosten. Diskat och plockat. Så tog jag fram dammsugaren! Det var dags för den att göra lite nytta! Men jisses, som jag svettas när jag kör runt med den. Värsta bastun känns det som.

Duschade sedan och gjorde mig iordning. Bäst att ta lite mascara för annars tycker ju Tove att jag ser så ledsen ut :))) Inge tycker jag ser yngre ut utan smink och Fia tycker jag ser äldre ut. Men ibland är det bara så skönt att slippa sminka sig. Gör ju det varje dag när det inte är semester!

Gick in till pappa med tidning och mat (kassler och potatismos). Pratade lite med honom.

Därefter åkte Inge och jag med travet. Så körde vi "varvet på stan". Inge vill nog hem, men jag tyckte inte det var någon idé. Skulle ju hämta Fia omkring 14.45. Så han körde mot Åtvidaberg och tanken var, att i rondellen, som har en himla massa avfarter, skulle vi kört mot Linghem. Men det blev mot Askeby och Björsäter i stället. Det är andra gången som Inge kör fel där!!!! Så när vi kom till Askeby, vek vi av och körde mot Linghem. En väg som vi nog aldrig kört på tidigare. Alltid lika roligt!!! Från Linghem körde vi mot Norsholm och in där. Vidare till Kimstad och så for vi till Finspång. Oh, vad jag älskar att åka på småvägar!!!! I Finspång åt vi varsin korv med bröd. Fia ringde ca 14.10 och undrade var vi var. Ni kan komma nu, sade hon! Japp, vi är på väg svarade jag! Var i Norrköping och Himmelstadlund ca 14.30. En tjej åkte med oss och vi skjutsade henne till Vimanshäll. Fia var glad över att vara hemma igen. Jag gick in till pappa och fixade TV-kanalen åt honom. Tog med hans tvätt in.

Fia berättat lite om veckan som varit. Omkring klockan 16.15 kom Maria med Casper. Tove var hos Tilda och hon cyklade hit lagom till middagen kl. 17.45. Men innnan satt hon och Casper hos Fia:



Nu trivs hon när hon får ha sina syskonbarn omkring sig!!!! Innan Tove kom, satt faktiskt Fia och sov. Helt slut efter veckan som ansvarig ledare för flickor på 11 år i fotbollen.

Vi åt fläskfilé och hasselbackspotatis. Gott så in i den!

Nu är Fia och barnen och hyr en film och jag hoppas att det blir "Farsan". Den kan vi alla se och skratta åt!


Kommentarer
Postat av: Marita

Farsan har Georgios o Jessica sett de tyckte den var jätte rolig. Ha en bra kväll Kram

2010-07-24 @ 19:42:12
Postat av: Anonym

Och tänk, att vi gillade inte alls filmen! Vi somnade alla fem :)) Hade kanske för höga förväntningar! Kram

2010-07-25 @ 16:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0