Fobier

Imorse sov jag till ca 7.45! Var vaken mitt i natten och kollade ut. Det blåste en hel del även då.

Läste tidningen och sedan blev det datorn. Solen lyste utanför och det blåste. Inge kom upp ca kl. 9. Jag ringde pappa innan vi åt frukost. Allt bra med  honom.

Bäddat och diskat. Sedan åkte Inge och jag till Berg och Göta kanal. Satt och solade i ca 3 timmar. Fläktade gott, så man kände ju inte solen. Men jag tror att jag fått grundfärgen, så nu bättrade jag bara på. Ett jämnt flöde av båtar som slussade var det. Tog inget dopp idag, för det blåste lite för mycket för det (alltså jag svettades inte).

Handlade på vägen hem. In till pappa med lite jordgubbar. Fikade sedan. Var in till pappa en vända till för jag glömde ge honom TV-tidningen.

Har pratat med Maria ett par gånger idag. Fia blev det ett långt sms till. Hon ringer inte och jag vill inte ringa  henne. Vet ju inte alls hur träningarna och annat ligger där.

Jo, fobier var det ju! Jag har inte fobi mot spindlar och råttor som många har, men jag har fobi mot fästingar och långtradare som åker bredvid mig i rondeller.

Fästingar
Ett djur som du inte ser förrän det är försent. Kan ställa till mycket elände för människan. Detta djur har gjort att jag inte längre gillar att gå i skogen och plocka bär eller svamp. Det som jag alltid har älskat. Hjälper inte hur väl jag klär på mig. Vaccination? Ja, kanske ett alternativ, men än har jag inte tagit det steget ännu.

Lastbilar i rondeller
För många år sedan, när jag och Fia hade skjutsat Inge till jobbet, var det en lastbil som prejade mig i en rondell. Han stötte till ytterbackspegeln! Chauffören lutade sig ut genom fönstret och skakade bara på huvudet och så åkte han vidare. Jag åkte in till närmaste parkering och rättade till spegeln. Men jag kunde inte köra vidare direkt. Mina ben var som gelé. Efter det så får jag panik eller rättare sagt jag blir rädd varje gång jag har en lastbil bredvid mig i en rondell.

Så finns det djur som jag gillar, men som jag inte vill ha inne i lägenheten.

Paddor/grodor
Jag kommer ihåg en sommar, när altandörren var öppen och det var mörkt i rummet. Jag skulle lägga mig, men Inge skulle se klart en film. Hade precis lagt mig, då jag hörde något konstigt. Trodde det var en råtta eller skogsmus som var under sängen. Lade mig raklång och kikade. Det var en stor padda!!! Jag började skratta och ropade på Inge. Alltså vi måste få ut den sade jag. Inge stängde dörren till vardagsrummet och så började operation fånga padda. Han lyckades! Ut med paddan i friheten. Vi har även haft små grodor inne.

Fåglar
En gång fick vi in en talgoxe! Oj, oj, oj vilken tid det tog innan vi fick ut den. Men till slut så lyckades även det.

Ja, det var lite om fobier och vad som hänt idag! Ikväll ska vi hämta Maria och barnbarnen på Centralen och skjutsa hem dem till sig.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0