Fia varit på begravning idag

Wow alltså, men nu har jag SEMESTER!!! Fatta hur skönt det känns! Men ni ska veta att jag är superglad över att ha ett jobb att gå till! Nu ska jag ladda batterierna så jag är redo för höstens jobb. Det är ju så det ska vara för ALLA! Lider verkligen med min man, som är arbetslös! Varje dag är lika grå och trist, som han säger! Nu ska jag försöka att peppa honom och vara en gullig hustru... (hur f-n nu det ska gå till)..... Kommer väl att tjata som vanligt är jag rädd för...

Ja, ja!! På jobbet var det lugnt! Ringde pappa redan 8.45 oh allt var bra. Ringde hem och Inge var uppe! Ja, det var Fia också. Hon skulle iväg på begravning. En gammal klasskompis till henne skulle begravas. Så grymt!! En kille, som snart skulle ha fyllt 21 år. Han fick cancer och sedan tillstötte något med lungorna.

Var till biblioteket och gjorde tidskrifterna. Åt lunch och sedan gjorde alla tidrapporter! Åkte från jobbet ca 12.50. Till en p-plats, där jag väntade på Fia. Hon kom ca 13:00. Det hade varit en fin begravning, men jobbig. När de spelade "Tears in heaven" brast det, sade Fia. Oh, min lilla gumma! Man ska inte behöva begrava en jämnårig i din ålder! Det  hör ålderdomen till.

Vi åkte till badet i Berg och Fia hämtade Tove. Hon var där med sitt Fritids. Körde runt och parkerade bilen där minigolfbanan ligger. Tove och Fia badade!



Här har Tove hoppat i och blött ner de badande tjejerna!



Och här hoppar hon i. En tuff tjej, som ännu inte fyllt 9 år!



Kolla vilket svanhopp hon gör!!! Fia står och beundrar!



Fia och Tove (+ en annan tjej och badringen)

Vi hade en skön stund ute i Berg, men så kom slussvaktaren och sade till att det var båtar på väg, så de fick avbryta badet.

Hem till Maria med båda tjejerna. Fia skulle äta ihop med dem. Jag åkte hem efter Inge. Gick in till pappa först för jag hade köpte 2 liter jordgubbar utmed vägen, så jag ville att pappa tog hand om dem medan Inge och jag åkte till Maxi.

Sedan åkte vi hem med varorna. Gick in till pappa en kortis.

Har ätit lite och så diskade jag! Satte mig på altan och kollade på "Hem till gården". Men sedan gick jag in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0