En härlig tradition

Hade klockan på väckning 6.20 och jag sov till dess. Visserligen hade jag varit en stund tidig morgon, men somnade om. Gick upp och läste tidningen. Satte mig vid datorn därefter. Väckte Inge kl. 7. Då åt vi frukost. In till pappa ca 8.20. Allt bra med honom. Därefter hämtade vi Maria och barnen. Skjutsade dem till tåget. De skulle till Stockholm och bo hos Annika och Julia! Julia, som varit hos sin pappa, åkte med Maria och barnen. Därefter åkte Inge och jag mot Stockholm och Vaxholm.

När vi kom till Södertälje så var det broöppning. Det har inte hänt någon gång tidigare, när vi åkt till eller från Stockholm. Men det hände ofta på den tiden som jag bodde i Stockholm och skulle hem eller åter på veckosluten.



Ute på Vaxholm passerade vi detta:



Man blir bara så salig över allt vatten som man passerar.

I Vaxholm tog Inge denna bild:



Det är nu tredje året i rad som vi åker upp första semesterdagen! Lite molnigt var det, men så fint ändå. Vi käkade på vårt vanliga ställe och även idag blev det korv och pommes :))



Här kom båten Dalarö för att lämna och hämta nya passagerare!

Efter att vi ätit tog vi bilfärjan över till Rindö och så därifrån en annan bilfärja över till Värmdölandet! En himla fin vägsträcka!

Bestämde oss för att köpa varsin kopp kaffe på Statoil och åka ner till Nacka Strand. Vi hade ju våra brassestolar med oss.

Där tog vi lite bilder:




Cinderella är på väg in mot hamn! Bakom kommer Birka Cruise.



Som ni ser så blev det kanonfint väder. Jag ringde Maria och kollade var de var! De var snett över från där vi satt: Gröna Lund alltså! Ungarna åkte allt som de fick åka!

Inge körde till Sillekrog. Därifrån körde jag! Innan hade jag sms:at Fia och frågat om hon ville att vi skulle titta förbi, men det behöves inte. Dock passerade vi förbi, för de höll på att asfaltera utan Norrköping. Och det var tur att vi tog den vägen, för jisses vilken kö det var. Vi tjänade nog en del på detta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0