Passar på att skriva nu när handen är vaken

Ja, nu passar jag på att skriva när handen är vaken. Den vänstra envisas med att somna både nu och då. Det är inte roligt, det måste jag erkänna.

Igår när jag bytte påslakan i sängarna, bytte jag till de som jag fick i julklapp från jobbet. Underbart fina, men.... Vad då men? Jo, det var knappar både i örngotten och i påslakanen. Tror att det är 6 stycken knappar i påslakanet. Och det var ett elände igår för då sov handen som värst. Men jisses så gott man sov med dem :)))

Gick upp ca 6.30 imorse och gjorde mig iordning. Till tvättstugan sedan och körde igång. In och satte mig vid datorn en stund innan nästa vända till tvättstugan. Klockan 8.30 hämtade jag pappas tvätt. När jag kom in, hade Tove och Fia vaknat.

Fixade frukost med hjälp av Fia. Tove fick väcka Inge. Varför vi åt omkring kl. 9 beror på att det var skidor på TV:n från klockan 9.15. Skidor både på längden och tvären och liggande..... Jag har inte kollat. Tove följde sedan med mig till tvättstugan ett par vändor.

Klockan 12 var jag klar med allt och tvätten var inplockad hos pappa och även hos oss. SKÖNT!

Maria ringde och frågade vad vi skulle ha för mat idag. När hon fick höra att vi hade spagetti och köttfärssås, så frågade hon om det gick bra att  hon och Casper kom och åt. Visst gjorde det. Vi köper  ju alltid lite extra köttfärs :)

Så jag, Fia och Tove åkte till City Gross i Mantorp och köpte lite mjölk och annat.

Grått och mulet idag + att det har blåst. Inte alls så skönt.

Maria och Casper kom ca 15.30 och vi åt strax efter. Sedan tog jag disken :)) Maria fixade kaffe på maten.

Fia åkte till en kompis strax innan Maria och barnen åkte hem (omkring kl. 16.45).

Och idag har jag varit rökfri i 5 år! Tänk att jag slutade på Pias födelsedag! Grattis Pia än en gång.


Fia på Mallorca 2007. Vi hyrde en bil och körde runt!



Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0