Glömde visst skriva blogg igår

Igår glömde jag bort att skriva blogg. Hände väl inte så himla mycket. Jag borde eller jag skulle ha lagt upp två par långbyxor, men det får jag göra på söndag. Vi tog en sväng med bilen och sedan ville Fia att hon och jag skulle till IKEA. Så vi skjutsade hem Inge och sedan blev det IKEA och en massa smått och gott. Fia köpte en sak att ha under tvättstället i duschrummet. Hon kan ha sin plattång på den och diverse annat.

Och idag väckte jag Fia 4.30! Vi åt frukost tillsammans. Väckte Inge 5.20 och han tog sitt kaffe. Sedan skjutsade han Fia och mig till jobbet. Vi var där 5.45 och först kollade jag mejlen sedan satte vi igång med namnbrickorna. Det flöt på riktigt bra. Jag tyckte att vi hade på tog för många vin/ölbiljetter och det tyckte Fia med. Så vid morgonfikat kom min chef och sade att vi skulle lägga 2 biljetter i varje namnbricka. Så det var bara att börja om från A och lägga i en till. Tur i oturen så hade inte allt material kommit från tryckerierna, så vi kunde ju inte börja packa i små kassar ändå.

Naturligtvis så ringde jag min pappa och allt var bra med honom.

Omkring klockan 14.30 kom chefens ena dotter och satte igång att hjälpa till. Vi beslöt att hon och Fia kunde börja att packa, trots att vi saknade ett blad. Men det kom också, så de körde på. Jag och min kollega fortsatte enträget med att lägga i fler biljetter. Det tar tid! Och ont i ryggarna får vi, för det är inte någon bra arbetsställning som vi står i.

Inge hämtade Fia och mig 16.45. Då hade vi varit på jobbet i 11 timmar. Åkte till Maxi och veckohandlade. När vi plockat in varorna, gick jag till pappa. Han hade undrat var jag var :)) Jo, han visste att vi skulle jobba länge, men inte sååå länge.

Åt lite sedan och nu skulle jag nog kunna somna om jag lade mig :))

Temperaturen är nu -13,8 grader.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0