Gjorde kålpudding efter jobbet

Dagen har flutit på som vanligt. Bytte av i växeln/receptionen efter min lunch. Och innan lunchen var jag till vårt bibliotek.

Ringde givetvis till pappa och allt var bra med honom.

Skulle bli sol hos oss idag, men den solen lyste med sin frånvaro.

Ringt och bokat konferensrum i Stockholm. FUD-centrat ska ha möte där i maj och det gäller att vara ute i tid.

Fia hämtade mig klockan 15 och vi handlade lite mjölk och bröd till pappa.

När jag varit inne hos pappa satte jag igång att fixa kålen och färsen. Och tänk!!! Det blev en kålpudding det. Skalade potatis och morötter när jag satt in den i ugnen. Inge gjorde lite sås när kålpuddingen var klar. Jag klarar mig utan sås bara jag får lingon till.

Precis när jag hade ätit upp, ringde telefon. Det var brorsan och han var inne hos pappa. Undrade om jag kom in en stund.

Så jag tog med lite mat till pappa och lät disken stå. Sade att det får någon av er göra till man och dotter.

Hemtjänsten kom till pappa och då sade att brorsan att han skulle åka och jag gick in till mig. Det var diskat, men jag fick ta kastrull och form. Så duschade jag och nu ska jag snart se på "Halvåtta hos mig".

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0