En vanlig dag har det varit :))

Ja, vad ska man skriva om egentligen. När man jobbar så är ju faktiskt nästan alla dagar lika. Händer inget speciellt på jobbet som jag kan berätta om.

Pappa ringer ju alltid till för att kolla läget!

Vädret idag var mulet och snöfall. Jag hatar dock detta salt som vräks ut. Tänk om alla människor kunde lära sig att köra med insidan av skallen. Som det är nu, när det saltas så in i bomben, så kör ju folk på som att det vore sommarväg.

Och hur roligt är det på en skala från 1 till 10 att tvätta bilen och så är den nästan lika skitig innan man kommit hem? Städar du hemmet, så varar det ju (tack och lov) lite längre.

Dessutom är jag superarg på de som beslutat att pensionärerna skulle få sänkning!!!! Kollade pappas pension idag och han fick sänkning med 151:- Löjligt att gnälla säger DU kanske, men så kommer en hyreshöjning på 87:- inom kort. Förstår absolut inte att de kunde sänka pensionen. Men det är klart de som styr ser nog f*n till att få mer i plånboken. GRRRRRRRRR

Jag oroar mig också för hur det ska för Inge! Ska han lyckas hitta något nytt arbete? Idag fick jag ca 115 personer till veta att de mister sina arbeten på SAAB.

Hua, så negativ jag blev idag, men jag måste få skriva av mig detta. För naturligtvis är jag orolig för framtiden. Skulle jag säga något annat, skulle jag ljuga.

Nej, nu ska jag vila mina fingrar lite och min sovande vänsterhand. Jisses men nu vaknade den visst :)) Det är inget roligt att ha de här besvären i synnerhet när det inte går något att göra åt dem.

Ska se på "Halvåtta hos mig". Tänk att det alltid är någon som gnäller. Som tanten igår: Pappersservetter sade hon lite förnämt! Och efterrätten borde inte ha ställts direkt på bordet!! Petiteser tycker jag :))
Vi tar en reprisbild på vintern:





Kramizzar!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0