Dominoeffekten

Jag sov till ca 6.30 och gick upp strax efter. Gjorde mig iordning och gick sedan till tvättstugan. Fyllde en mörk och en ljus maskin. Så upptäckte jag till min fasa, att jag hällde det flytande tvättmedlet i sköljmedelsfacket på den ena maskinen!! Som tur var så hade jag inte tryckt på "Start". Ut med tvätten och satte maskinen på 30°. Tog en hink och fyllde vatten i den. Så när maskinen började skölja hällde jag vatten i sköljmedelsfacket. Höll på så där under alla sköljningarna. Körde sedan igång och därefter gick jag hem en stund.

Inge och Fia sov så gott. Skrev i min fysiska dagbok om gårdagen och sedan blev det datorn till det var dags för nästa besök i tvättstugan. Då körde jag Fias tvätt + lite annat.

Fia kom upp ca 9.10. Jag hämtade pappas tvätt och körde den. Allt var bra med honom. Fia och jag tog fram frukosten och väckte Inge. Diskade sedan och därefter gick jag till tvättstugan igen. Lade pappas tvätt i tumlaren. Sedan in och då så skulle jag passa på att vattna de få orkidéer jag har kvar. Insåg att en borde planteras om och öppnade skåpet under diskbänken. Tog tag i en påse, men det blev som en dominoeffekt. Allt rasade ut på golvet med buller och bång. Ja, jag vet att det är mitt eget fel, som inte hållit ordning. Nu blev det städat där och det hade jag inte tänkt göra idag. Fyllde en kruka med jord och skulle precis sätta ner orkidéen, då jag upptäckte att det var vanlig blomjord!!!! Jaha, då får vi köpa ny orkidéjord när vi handlar.

Ut till tvättstugan efter pappas tvätt och in till honom. Fyllde även på hans medicindosett.

Sedan in och satte igång att nåla upp mina byxor. Fram med symaskinen och zig-zagade. Tog sedan Fias byxor och gjorde samma sak. Sedan lade jag upp båda paren. In med symaskinen och fram med strykbrädan och strykjärnet. Först strök jag juldukarna och sedan byxorna! Därefter strök jag de blusar som vi ska ha på konferensen (2 var). När jag var klar, åkte Fia och jag till ICA Maxi.

Jag skulle handla lite till frysta rätter till pappa och så orkidéjord till oss. När vi kom hem, skulle jag plantera orkidén. Då visade det sig att den var helt rutten!!! Bladen föll av helt enkelt. Men den hade fått  nya blad på två stränglar, så jag klippte av dem och planterade. Det är ett rent försök. Men jag förstår inte vad som hänt med alla mina fina orkidéer!?!?! Är det för dragigt i fönstren? Men de har ju stått där i alla år och klarat sig.

I vilket fall så har vädret idag varit mulet, men mycket mildare än igår. När jag kom upp imorse var det -11,2 grader. Det har snöat från och till.

Ikväll är jag super-dupertrött, men det har jag nog rätt att vara!

Kramizzar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0