Det blev mer än en halv arbetsdag

Var på jobbet vanlig tid, vilket innebär 5:45. Om jag är klok?? Jaaa, jag värderar eftermiddagen mycket mer än morgonen. Man måste ju gå upp för att komma till jobbet och då kan man lika gärna gå upp tidigt. För upp måste vi ju alla, som har ett jobb. Hade fått en massa nya prenumeranter och lite beställningar. Greppade detta och gick ner i vårt förråd och letade. Det gjorde jag strax före klockan 7. Vill inte gå ner i arkivet utan att tala om det för någon. Så dags har vår duktiga städpersonal kommit och jag meddelade dem. När jag var klar, sade jag till att jag var tillbaka. Tack Marianne och gänget!!!!

Inge skulle på någon information på Industrikompetens klockan 8 idag. Ringde pappa "vanlig" tid och allt var bra! Han hade lite bekymmer om vad han skrivit upp på en "kom-ihåg-lapp". Men vi löste det tillsammans. Fy sjutton för att bli gammal. Minnet kan även jag tappa, men ändå... Jag hoppas att jag blir som de farmor och min faster :))

Fixat lite med den årliga rapporten till RT. Fia ringde och undrade när jag ville hem. Jag sade att jag ringer när jag ser att det är läge.

Ringde ca 12 och bad om  hämtning. Vi kommer om 5-10 minuter blev svaret. Jag stängde av datorn och gick ut. Väntade och väntade. Ringde 2 gånger och de var på väg. Blev ju orolig att något hänt dem. När klockan var 12.35 kom de. När jag skulle kliva in, satt Casper i bilen!!!! Det var överraskningen. Ja, jag älskar mina barnbarn, det gör jag. Men idag hade jag faktiskt haft en stor förhoppning om hämtning, inköp av mjölk till pappa och sedan  hem. Nu blev det: inköp av mjölk och även vin till oss, hämtning av Tove (som åkte skridsko) och sedan hem. Jag och Tove gick direkt och kollade fågelautomaten. Vi fyllde på den för nu har de upptäckt den! Tove var hungrig och det hjälpte inte med fika. Fia kokade nudlar till henne. Casper var inte hungrig. Han spelade TV-spel och det var lite irriterande att höra ljudet. Men som sagt: Jag älskar mina barnbarn. Men idag hade jag nog helst av allt fått "bara vara". Vi har  haft tillräckligt med ljud på konferensen. Men so what!!! Man lever bara en gång. Jag får ta en annan dag där jag "bara får vara". Barnen växer så himla fort och snart vill de nog inte komma till oss bara så där. Så jag njuter ändå!

Varit in till pappa med  hans mjölk och allt var bra.

Thomas hämtade barnen strax före klockan 16. Tove skulle sova hos sin farmor inatt.

Fia ska iväg ikväll och hämta Maria och några till. De har "jobbfest". Roligast är att en före detta kollega kommer och deltager på festen. Bara Maria vet om detta. Så det blir verkligen tidernas överraskning.

Kom ju på att jag vill dela med mig av denna bild, som Hejdlösa bilder® tog den 13 januari 2010. Jag tycker att den är helt fantastisk!



Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0