Bakat bullar

Vaknade vid 7-tiden, men drog mig kanske i 10 minuter. Gick sedan upp och gjorde mig iordning. Därefter ut till tvättstugan.

När jag kom in, skrev jag först i min fysiska dagbok och sedan in till datorn. Kom inte in på internet!!!! Försökte då att ringa vår leverantör, men det var upptaget!!! Då förstod att jag de hade problem. Provade även att ringa från mobilen och då blev det ett svar: Just nu är det många som ringer oss, var god försök igen". Var ju inte mycket att göra, så jag bläddrade på TV:n i stället.

Så till pappa efter hans tvätt och i med vår i tumlaren.

Fia kom upp ca 8.45. Efter en timme, då tvätten var klar, väckte vi Inge och åt frukost. Diskat och gjort iordning.

Ringde Bredbandsbolaget och kom fram! De kunde inte se att det varit störningar, men jag berättade för honom att det inte hade gått att ringa till dem. Ja, vi har har inte haft så många samtal under ett par timmar!!! Men hallå! Då är det ju något fel....
Jag fick i alla fall hjälp och kom in på internet. Telefonen kom igång också. Kan vara modemet, som har barnsjukdomar. Trist, men.....

Efter en stund så säger Inge att inte han kom in på internet. Ringde igen och fick god hjälp även denna gången.

Satte sedan bulldegen. Medan den jäste förberedde jag plåtarna. Fia hjälpte mig sedan att pensla och ha på pärlsocker.

När bullarna var klara, skalade jag potatis och plockade iordning på diskbänken.

Fia och jag åkte till Maxi och handlade lite. Jag ska göra kålpudding i veckan och Fia ska göra potatis- och purjolöksoppa! Hon ska även fixa en fiskgratäng.

När vi kom hem, gick jag och fyllde på fågelautomaten. Sedan till pappa och sydde i ett par knappar i ett par skjortor. Han blev så tacksam. Jo, naturligtvis fick pappa några nybakade bullar :))

Vi hade sprödbakad torsk till middag idag. Det är verkligen supergott.

Så när jag skulle sätta mig vid datorn efter ett gott dagsverke, gick det åter igen inte att komma in på internet. Ett nytt samtal. Men de såg inte problemet. Kan ju vara min dator som börjar visa ålderstecken. Internet kom igång i alla fall.



Det här fotot tog Fia igår. Solen lyste, men över ett fält låg dimman cirka 2 meter ovanför backen. En häftig syn.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0