Trött ikväll

Blev inte många timmars sömn inatt. Kom inte i säng förrän ca 22.45. Var ju tvungen att se skidstafetten! Jisses vilka killar :)) Så kunde jag inte somna direkt heller. Inges mobil larmade kl. 01.20! Han skulle se Canada-matchen. Hej och hå alltså. Om det varit Sverige, så hade jag förstått... men inte nu. Jag trodde att jag skulle somna om direkt, men så började tankarna fara hit och dit. Visserligen hade Inge sagt att han kunde sova i Fias säng eftersom hon inte är hemma. Men det tyckte jag var onödigt (då i alla fall). Somnade till slut, men vaknade omkring 3 och sedan var det kört. Så inte underligt att jag är trött ikväll. Hur ska jag då vara imorgon??? Förra fredagen somnade jag ju redan innan 19.30. DET VILL JAG INTE IMORGON!!!

På jobbet har det varit lagom att göra. Ringde pappa som vanligt. Allt var bra.

Fia ringt också. Barnen städade sina rum. De ville överraska mamma Mia.

Utanför mitt kontorsfönster har de forslat bort snö idag. Jisses alltså! Jag undrar hur många turer det blev.

Inge hämtade mig kl. 15 och då började snöfallet iget. DET RÄCKER NU! Vi åkte till Norins ost. Träffade Lasse utanför (Mias kille). Snackade en stund. Han fortsatte sedan snacka med Inge medan jag köpte ost. Mums....

Så till Maxi! Men  hallå sade vi båda två när vi kom till parkeringen. Kaos på parkeringen!!! Inte underligt sade jag; Löning och sportlov. Och nog var det lite kaos även inne på Maxi. Men det var inte unga barnfamiljer som jäktade och studsade mest utan det var pensionärer! De for som tokiga och skulle bara fram. Efter dessa inköp blev det även ett besök på Systemet. Och även där var det en massa folk .... Så himla skönt att komma hem och plocka in varorna.

Vi åt sedan lite och så diskade jag. Gick därefter till pappa en stund. Han ville ha hjälp med ett par saker och det fixade jag.

När jag kom åter till oss, plockade jag bort det som står på köksfläkten för imorgon kommer sotaren. Passade på att spola av filtret. Våttorkade sedan där det behövdes. Imorgon får Inge och Fia städa!

Nu ska jag se "Halvåtta hos mig".

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0