Kommer ännu mer snö

Sov till ca 6.45 och gick upp omkring kl. 7. Läste tidningen och tog tid på mig. Så himla skönt med dessa lediga lördagsmorgnar. Sedan blev det datorn och på med webbradion och lyssnade på Ring så spelar vi! Väckte Fia kl. 9. Därefter ringde jag till pappa. Han var lite yr imorse igen. Det oroar mig verkligen. Uppmanade honom att dricka proteindrycken, men då svarade han: Det var ett d*a tjat om att dricka. Sorry, men jag vill bara ditt bästa, käre far!

Snöat har det gjort hela dagen. Kommer fint, fint (nästan som snus). Moddigt ute på vägarna. Blåste imorse men det slutade.

Fia åkte på fotbollsträningen och när klockan var 10, så tyckte jag det var dags för frukost. Väckte Inge, som kom upp. Diskade och sedan satte jag igång att tona håret. Ville ha det lite ljusare. Men det blev bara lite, lite ljusare, så det syns inte vad jag gjort. Får lägga i slingor vid tillfälle.
Duschade sedan.

Tove och Fia kom hem ca 11.40. Då tog Tove en dusch, sedan Fia och så Inge. Jag har ringt min faster. Hon behövde inte följa med och handla idag.

Sedan åkte vi alla med travet och så blev det en tur till Coop Extra för Tove ville ha lördagsgodis :))

Hem och in med  varorna. Sedan gick Fia, jag och Tove till vårt förråd i källaren för att leta efter skolböcker. Jag lämnade båda där och gick till pappa. Bytte handdukar hos honom. Bäddar rent i sängen gör hemtjänsten.

Maria ringt och bett Fia vara med i innebandylaget för det fattades folk. Hon ställde upp! Kanonbra gjort, det måste jag säga :)) Tove följde med henne.

Så ringde telefonen och det var pappa. Han var alldeles ifrån sig för när han spolade vatten i köket, så skummade det. Han bad mig komma och kolla och det gjorde jag. Ja, jisses alltså! När vi spolade upp ett glas vatten, såg det ut som när man häller upp en öl. Massor med tjockt skum. Jag smuttade på det och det smakade inget konstigt (inte ens öl). Var på väg att ringa och felanmäla, men kollade först lilla toan och badrummet. Där var allt okej. Spolade massor i köket och till slut försvann det. Pappa trodde att det kunde vara något bakåtsug. Grannen ovanför honom duschar eller badar i flera timmar (hörs i rören) och eftersom vintern är som den är, kan något ha hänt i systemet.

Pappa var så glad att jag kom in och kollade för som han sade: Folk kan ju tro att jag blivit knäpp, men det har jag ju inte! Stackars lille pappa!

Ikväll blir det stek, sås och potatis. Mums alltså.

Kramizzar!


P.s. Rådjuren lyser med sin frånvaro. De har inte visat sig, vilket är synd för nu har vi ju lagt ut mat till dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0