Förstår inte var all snö kommer ifrån

Imorse snöade det och blåste. Märkte blåsten först när vi gick till garaget. Jag kan inte hjälpa det, men jag gillar all denna snö. Det är så ljust och fint. Olyckor borde inte  hända om folk tänker på att det inte är sommarväg utan vinterväg. Man ska alltså dämpa hastigheten. Men folk kör på som vanligt. Helt sjukt, men det är så.

Varit fullt upp på jobbet. Idag kom jag ihåg att ringa pappa och allt var bra med honom.

Och snöandet fortsatte! Fia ringt och frågat vad jag gjorde :)) Just då var jag på biblioteket och fixade med tidskrifterna.

Klockan 11.40 kom Maria och "Anso" till mitt arbete. Vi åt lunch ihop. Riktigt trevligt var det. De skulle tillbaka till universitetet efter lunchen. De läser svenska och matte i 10 veckor och det ska ge 7½ poäng. Kan ju vara skönt med avbrott.

När de gått, gick jag och packade RT-rapporten till styrelsen. Undrar när jag ska få tid att lägga in den på webben och även kolla igenom avslutade projekt.

Nästan så att solen lyste igenom en stund, men så återkom snöandet.

Har suttit och ringt runt till olika myndigheter för att få veta fakturareferenser. Roligast var nog Transportstyrelsen, som skulle koppla mig till ekonomi och jag hamnade hos en telefonsvarare, som frågade om det gäller ägarbyte eller något annat, som jag inte kommer ihåg. Jag svarade tydligt: Nej, det gör det inte. Jag förstod inte svaret säger rösten. Då svarade jag: Jag vill bli kopplad till en telefonist. Men det blev jag ju inte utan jag kom till "ägarbyte" hahahahahha...
Ska fortsätta ringa runt imorgon.

Fia hämtade mig kl. 15. Vi skulle ha åkt och tränat, men jag känner mig förkyld och har ont i huvuvudet och då ska man inte träna. Så vi åkte till apoteket i stället.

In till pappa när vi kom hem. Jag tycker så synd om honom, som går där mellan rummen. Men vad göra? Jag kan ju sitta där hur länge som helst heller. Och idag ville jag inte stanna och smitta honom.

Åt lite när jag kom in. Sedan har jag hjälpt Inge med CV och personligt brev. Han hade fixat det bra faktiskt.

Och ute snöar det ännu. Det var faktiskt riktiga snöstjärnor när vi kom hem. Så himla vackra de är. Men det haglade också en stund.

Men nu kan det räcka med snö, bara det ligger kvar denna månaden ut.



En vinterbild är väl inte helt fel. Älskar att se när snön nästan är orörd. Här har det bara gått rådjur!

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0