Åren går i ett rasande tempo

Vaknade strax efter 7 och gick upp direkt. Gjorde mig iordning och därefter gick jag till tvättstugan. Fy sjutton så sörjigt det är ute. Var ett elände att ta sig från porten till tvättstugan, men det gick :))

Mellan maskinerna blev det dator. Hämtade pappas tvätt ca 8.30. Allt bra med honom.

Ringde  och grattade Maria, som idag fyller 35 år! Fattar inte att det är så länge sedan  hon föddes. Vart har alla åren tagit vägen. Grattade även Tove på namnsdagen.


Fia kom upp och jag grattade även henne på namnsdagen! Hon var gullig och hade plockat fram frukosten när jag kom åter efter att ha varit i tvättstugan. Blir ju ett antal rundor.

Pappa var så himla tacksam för att jag tvättat åt honom.

Ringde min faster för igår sade hon att hon kanske skulle följa med till Maria. Men hon hade fått ont i höften efter gårdagen. Blev nog lite för mycket för henne. Dessutom så kände hon att det låste sig i benet, när hon skulle går ur bilen igår. Var lite trångt där vi stod.

Så vi åkte till Maria, som jag tror och hoppas blev glad för presenterna! Namnsdagarna firar vi ju inte, så Fia och Tove blev utan paket.
Maria bjöd på hemgjord smörgåstårta och den smakade kanon!!

Fia vill åka till Mantorp sedan och frågade om jag inte kunde följa med. Hade egentligen ingen lust, men när hon sade att hon skulle diska efter maten, så hängde jag på! Vad gör man inte :))

Fia köpte sig ett par linnen och jag hittade också ett plagg. Träffade en klasskamrat till Maria; Robert K. Han har även arbetat på mitt arbete. De hade fått sin tredje kille för ca 3 månader sedan. Tvillingpojkar först på 5 år och så den lille.

Sedan sprang vi på Anso och hennes bror. Alltid trevligt att träffa personer som man känner :))

Hem och direkt in. Jag satte igång med maten som idag blev köttfärs i ugn och ris till. Gott så alldeles (om jag får säga det själv). Fia tog sedan disken. Men först så trodde  hon nog att jag glömt.. men se sådana löften glömmer jag inte.

Ja, det var denna helgen och den gick lika fort som alla andra helger och alla år gör också. Vad är det vi jagar efter??? Vi längtar efter våren och sommaren, men tänker vi på att vi blir hela tiden äldre? Ja, ja, varje ålder har sin tjusning :))

Kramizzar



Kommentarer
Postat av: Sickan

Jag jagar efter min pension(65år)och jag har 10 år dit :)Om jag inte hittar något jobb innan dess vill säga..då får 65 år vänta lite till S

Kraam

2010-03-01 @ 11:43:00
URL: http://sickan55.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0