Tack för i år!!!!

Igår kväll fick vi en mycket trevlig kväll hos våra goa grannar! Tack än en gång!!!

Jag sov till ca 7.30 och först så trodde jag att vi bestämt att vi skulle ta en promenad tillsammans med grannarna idag, men det var på söndag. Men då ska vi göra det!!!

Fia kom upp ca 9.30. Då hade jag ringt till pappa. Allt bra med honom. Fia mådde si så där. Hon är ju inte alls van att drick vin.
Väckte Inge så vi fick äta frukost.

Men jisses hur blir det här skrivet då. Sorry mina vänner. Men det är så att blip kommer att stängas vid midnatt och det är bara så himla tråkigt. Har varit med där i drygt 5 år och jag har hitta så himla många nya vänner där. Yatzyn älskar jag verkligen för där har jag åkt och ner. Värst var när jag fick tråkmössan! Det var inte många som ville spela med mig då. Och jag var väl lika dum jag. Undvek att spela med de som hade lite poäng. Fy på dig!!!!

Fia och jag åkte till Maria. Jag var ju bara tvungen att få krama både Maria och barnen en sista gång detta året. Och barnbarnen var med på det. Casper är väl trots allt lite kramigare än Tove. Men även Tove var mjukare idag.

När Fia och jag kom hem, gick jag till pappa. Hjälpte honom med maten och TV:n. Sade till honom att vi skulle vara hemma så det var bara att ringa.

Så ringde Jonas från Malaysia. Pratade även med Sharmin! Oh, vad jag saknar dem!!!!!

Sedan skalade jag potatis. Fia gjorde förrätten:



Det blev en underbart god räkcoctail! Fia är suverän på att fixa.


Ute brinner vår gamla lykta:



Jag fixade huvudrätten med lite hjälp av Inge. Vi gör en rätt som är "allt i ett". Men i år blev den inte alls så god som den brukar bli. Jag är djupt besviken!!!



Så här lyckliga såg mor och dotter ut:





Efter mat och disk tog vi en tur med bilen. Chaufför var Fia.



Det här är "Herrgår'n". Studenternas hus i Ryd!

Snart ska vi äta svenska kräftor! Mums så gott alltså!

GOTT SLUT OCH GOTT NYTT ÅR alla mina goa vänner som läser min blogg. Man ska kanske inte kalla det för blogg utan dagbok? Jag gör i alla fall så gott jag kan!
Tack för att ni finns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0