Nyklippt

Idag gick jag upp kl. 6.30. Ville ha lite tid för mig själv innan det var dags att väcka Fia och Inge. De väckte jag 8.35. Frukost blev det då. Diskade och bäddade efter det. Ringt pappa och allt var bra med honom.

Grannarna ringde på dörren och frågade om vi ville komma in till dem ikväll på lite ost, kex och vin. Vad jätte roligt!!! Ser fram emot en trevlig kväll. Visserligen var väl inte Inge så där på hugget för det är ishockey på TV:n. LHC möter AIK, men han kan ju gå in och kolla emellanåt. Han är ju så himla idrottstokig.

Klockan 9.30 gick vi iväg. Jag gick in till pappa med tidningen. Sedan skjutsade Inge ner mig och Fia till stan. Vi hade frissabesök. Inge åkte och kollade på AIK:s träning.

Både Fia och jag blev supernöjda med klippningen. Var till systemet och köpte mousserande vin till imorgon. Sedan in på Åhléns och kollade runt. Inge hämtade oss. Vi var med travet och sedan hem med Inge. Jag gick in till pappa och delade hans pasta. Sedan åkte Fia och jag till Willys i Skäggetorp. Jisses så fint det bivit där!! Vilket lyft alltså.

Därefter till IKANO. Jag var in på Life och köpte "Betaglucare" som ska sänka kolesterolet. Sedan var vi och lämnade tllbaka IP-boxern. Varför jag gick på det, det har jag frågat mig länge nu. Har ju inte använt den, men betalar för den. Onödig utgift som vi blir av med.

Hem och jag gick in till pappa igen. Lovade att komma och ställa in ishockeyn omkring 18.15.

Doktorn ringde och värdet hade gått upp och inte ner. Förra gången var det 6,2 och nu 6,7. Jag berättade vad jag köpt och hon bad mig använda det + medicinen och återkomma om två månader. Jag undrar om mitt värde blev sämre pga. att jag höll upp med medicinen i ca 3 veckor?? Skitsamma.

Varit mulet idag och temperaturen har varit omkring 5,5 minus.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0